Thursday, April 7, 2011

'Rasuah' atau 'encouragement' ??

Aku baru sampai di Malaysia pada Ahad lepas. Setelah 11 hari di Vungtao. Semalam, pagi Rabu, kuar brekpes ngan big bos. Sebab dia big boss, so dia wajib belanja makan pagi aku semalam.

Rezeki..ingatkan makan pagi je belanja, tengah hari pon belanja gak. Bukan rezeki itu ajer, masuk-masuk ofis, selamber badak dia datang tempat aku, seraya berkata..

" Nah beg kamera ke mung, aku bagi hadiah..."

makaieh...aku pon lupa bila aku berdoa untuk beg kamera jenama KATA nih. Mahu beratus ni rege. Suka..suka..suka..

Tetiba dapat mesej..

"Leh naik Vietnam tak pagi esok? Ada isu yang perlu disetelkan..."

Huh..ada udang celup tepung di sebalik beger oblong. Takut sangat kot nak mintak aku gi sana lagi sampai 'mendidik' aku ke arah perkara tidak bermoral..hahahah..

" Takde hal..janji ada elaun&advance dan tiket semua disediakan..."

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[7April2011] Selamat tiba di Vungtao!!! Aku sorang-sorang kali nih..hope esok,1hari dapat setelkan everything..

9 comments:

lAl said...

Ini encouragement!!! Kasi semangat keja!!ahahahah

Halen said...

wuhuuuu.. bestnya dpt beg kamera. baik hati betul bos yer..

G said...

hahahhaha....bes la kuar jeekk..

Sharinginfoz said...

Kerja jangan tak kerja,

mummysyafie said...

ni bukan rasuah..ni memberi semangat katernye..prasangka baik..

lily lotus said...

jgn notti :D

NUNU EERA said...

blik cni nnti dpt lense bru plk.. hehe.. last for tis month.. please..!

Lagenda said...

beg camera utk kerja yg lepaih..mgkin camera plak pas blk dr vietnam kali ni..hahahaha!

bee2312 said...

pemebri semangat tu sebenornya...payah dapat tu...heheheh