Tuesday, March 15, 2011

Have FUN Have FUNFAIR!

Mengimbau kenangan zaman kanak-kanak!! Pernah gi funfair? Eh, aku panggil 'ekspo' masa kecik-kecik luh.  Kalo kat Besut, biasanya ekspo/funfair ni dibuka di tepi pantai di tapak ekspo Pantai Air Tawar. Ala, yang ada ferriswheel tu, bumper car, marrygoround, lampu kelip-kelip tu, & kena beli token luh, baru leh main game yang kompom menang hadiah. Even hadiah ntah pape, tapi feel hepi dapat hadiah tu lain macam k.  Sesetengah tempat tu, badut pon ada, dan persekitaran yang colorful..Rugi wo sesapa yang tak pernah lalui saat-saat fun camni.

Aku ingatkan kat kampung je ada ekspo style ni, rupa-rupanya kat celah-celah ruang kosong di bandar pon ada gak. So, malam Sabtu lepas, aku ajak le kazen aku yang di bawah umur, si Adam & Iris ke funfair di area Jalan Kota Damansara-Sg Buloh nih. Mana besh wot-wot kalo just berdua je layan funfair nih. Jangan terkejut, kalo dulu ko bawak RM10 dah leh layan game kat sini puas-puas, tapi skang ni, RM10 tu ala-ala warm up untuk seorang je. Dem..
 
 Bumper car sangat layan wot. Yang ni laju sket, mampu keluarkan air mata kalo kena hentam daripada belakang.
Main sekali tak cukup ma, dua kali ride kitorang layan. 2token per person per ride.
Part time Pengasuh kepada dua orang kazen aku time nih. Ringan sikit tugas aku.
Ingat nak ride gak menda alah nih. Tapi oversize lak. Tensen!
2token. Kompom dapat hadiah. Tak nak rugi, main je game nih. Jangan membazir, Tuhan marah okkey!
Ko tengok, RM2 untuk satu token. Seingat aku, dulu-dulunye token, 50sen je sekeping. Aku pon dah lupa berapa keping token habes malam tu, yang pasti lebih daripada 40keping..demmit..seb baik tak bawak 10orang.....



7 comments:

CintaZulaikha said...

masuk fun fair skrg cam masuk genting theme pasrk. tak jauh beza pon...huhu

cikpia said...

ha ha.... teringat bawak bebudak (adik2) pi ekspo kat ayer tawar bebaru nie. sumpah tanak pi dah. bodo bengap bangang!!! dah la jauh, pi tengah malam tanpa pengawasan, mainan camtaik!!! tapi taik2 pun melayang gak la berkeping2 note merah......

Lagenda said...

Skrg ni dah mahal token nak main kat funfair tu..tu psl tak rajin bwk anak2 main kat situ. Duit habis, hadiah belum tentu dpt!

Klupun dapat, duit abis RM 20..hadiah RM 2 je!!

Sharinginfoz said...

budak2 memang suka betul main kat funfair ni

shah-kayrul said...

dah lama tak g funfair nie..kat tempat aku di balakong ada funfar..tak sanggup nak g sebab ramai benar la bangsa2 asing nie

mummysyafie said...

dulu gi funfair berebut2 nak main bumper car. ingat lagi masa tu...bawak duti seratus tak cukup..tak pernah nak dapat patung besar. paling kurang pun bawak air tin sepeket besar..hahaha..

NuNu EeRa said...

nak g funfair.. xdpt bear2 lgi.. ;(