Tuesday, January 11, 2011

Tolong Ingatkan Aku-Ana Raffali bermelodikan 1 Malaysia

Pagi-pagi tadi aku dah terdengar siulan manja daripada makcik cleaner a.k.a ah sou. Melodi yang selalu aku dengar sejak akhir-akhir nih. Tolong Ingatkan Aku daripada Ana Raffali. Eh, takkan ah sou ni nyanyi lagu Melayu lak?? Intai jap..Sah! Itu lagu Ana Raffali, ah sou tu siap jadikan batang mop sebagai gitar jelmaan dia..Huh..

Bila dengar-dengar balik ahsou tu dok sing a song, bunyi cam menarik gak. ala-ala Gong Xi Fatt Choyy nyer melodi pon ada..kahkahkah..mungkin boleh dialihbahasakan lak pasnih..

LIRIK: Ana Raffali - Tolong Ingatkan Aku

Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita


Dengar-dengar balik dua tiga kali, macam layan gak Tolong Ingatkan Aku nih. Cuma takde sapa yang nak tolong terangkan aku, kenapa ada dua tiga puak yang tak puas hati bila Ana Raffali jadi Juara AJL25.  Takleh nak terima kekalahan artis feveret memasing.Siap maki hamun dan siap buatkan page Facebook yang berunsurkan negatif. Aiyoo..banyak betol masa diorang nih kan..


9 comments:

Eazy Izzuddin said...

memang layanss...
;)

Seimura said...

biasa la. lagu apa pun kalau dengar banyak kali boleh gak la layan. kui3.

Gieyana said...

itulah lumrah manusia kan!..ok wht lagu nie..:D

molmolla said...

kita sukaaaaaa lagu nih! :D

kak ina kl (1) said...

apasal anak akak gi tak dapat ek singlet tu..

good luck..semuga geng kita berjaya masuk contest makan-makan tu

Sharinginfoz said...

liriknya perlukan interpretasi yang tinggi

maslinamansor said...

Sebelum depa buat page facebook depa tak fikir apakah rasionalnya berbuat demikian...

Kaseh NazLieza said...

dh rezeki dye xyah la nk pertikai..apa la dyeorg ni.yg penting ur fav singer dpt mgondol persembahan tbaik..xgitew kan..eheheh

ardinihumaira said...

ana raffali tak macam artis len. cekcisss dan banyak gosip. baik kasi dia la juara ;p