Tuesday, January 4, 2011

minyak naik : TERIMA KASIH KERAJAAN : Ron97 naik 10sen : TERIMA KASIH KERAJAAN

Petrol RON97 Malaysia dikatakan bakal naik sebanyak 10sen bila-bila masa bermula esok...dengar jer minyak petrol naik, rakyat kita mula kelam kabut, tak kira la yang tua, muda, lelaki mahupun pompuan..yang ngah breastfeeding pon sanggup pause sekejap, semata-mata nak petrolfeeding kat kereta memasing....yang mencemuh maki kerajaan  toksah dok citer la, yang taktau mana satu kerajaan pon ikut sama join....janji semangat 1Malaysia tu ada...:-p

Rakyat Malaysia sepatutnya bersyukur dan berterima kasih kepada kerajaan kerana Ron97 bakal menjadi RM2.40/liter. 
"Ala petrol naik 10sen ajer"..apa citer kalo dibuatnya petrol tu naik RM1..sapa nak jawab? Cer citer..cer citer..cer citer....

Rakyat Malaysia sepatutnya bersyukur dan berterima kasih kepada kerajaan kerana Ron97 bakal berharga RM2.40/liter...

" Petronas/ Shell / Esso / BHP etc semua tutup..minyak abes...."..

apa citer kalo petrol pon abes/tak mencukupi macam minyak masak. siap kena buat catuan. 1liter jer untuk satu kereta....sapa nak jawab? Cer citer..cer citer..cer citer....

Rakyat Malaysia sepatutnya bersyukur dan berterima kasih kepada kerajaan kerana Ron97 bakal berharga RM2.40/liter...

" Bukan semua kereta/motor terpaksa guna ROn97.."...

"kapcai wa guna RON97 bro, kaler kuning tu, tu yg wa bengang giler bila minyak naik!!!!!" kata Achai sambil pulas-pulas throttle EX-5 dia...vroomm!!!vrooommm!!vrooommm!!!





kepala hotak ko achai!!! kaler kuning tu RON95 la ngok!!!

15 comments:

keyman said...

pedihhh.....bile masa masa nyer nak turun

J.M.R said...

harapan le..ke raya haji 5thn lagi pon belum tentu turun bro..kahkahkah

Hamba Allah said...

minyak tak akan pernah nak turun..
klu turun, ada something wrong...haha

AmirFX said...

Undilah lagi Umnoh.. haha..

Juz Call Me Sharz said...

dulu tak risau minyak naik sebab belajar lagi...skg da habis blaja kene risau2..kene cari tmpt keje + rumah yg bdekatan lrt la klu mcm nie...ataupon keje luar bandar...

mamawana said...

aiseyman........

ardinihumaira said...

tak beli kerete la dni gamaknya. sob sobb

AMMAR YASIR said...

Naik naik naik.... bila nak turun ni? ades....susahnya hidup mcm ni...

Lagenda said...

asyik minyak je naik..apa kata plak kita yang naik minyak??

mohd adinor said...

ishhh.bukan naik lah,pelarasan harga:-)

cik selamah kundang said...

subsidi tak boleh tanggung dah.sbb bajet tu semua pi kt bra plak.dem la mereka

Super Nia Hana said...

watashi sgt sedeeeyyyyyyyyyyy
-pengguna tegar ron 97

cikpia said...

dulu heran tengok orang kecoh kalau petrol naik harga...... rasa WEI, SEPOSEN JER PUN.... skang dah ada keta sendiri baru nak gelabah. hehe...... tapi bising tak bising, maki tak maki, minyak tetap kena isi.... =)

baincardin said...

naik lagi??? T_T

||| PöJìé PööH ||| said...

Dunia sekarang nih semua naik!
Moral semakin menurun!

PojiePooh; Hanya Satu...