Wednesday, December 22, 2010

Aku Masih Dara & Meatball yg Lagha!

Petang tadi kan, cuci tol mata aku dok tenung monyet-monyet melompat keriangan. Terkinja-kinja sambil berparti, minum-minum, kiss-kiss..wah, ini sudah lebih. Itu realiti atau hanya fantasi? tapi aku rasa memang realitinya gitu kot. Takleh salahkan mereka juga, sebab kalau tak wujudnya kandang yang ada lampu kalerful, siap leh pusing-pusing lagi, mereka ni mesti elok je memerap kat umah memalam. Tengok la yang dok kat Bachok, aktiviti memalam pon tak melampau, paling teruk pon mengintai anak dara Pak Seman basuh pinggan kat warung hujung kampung..

" minum wisky haram, minum beer kurang sikit haram dia.. ".......wah, banyak cekadak kalau betul ada spesis monyet macam nih...

" watpe nak cari laki yang tinggi-tinggi, susah nak kisshh.." eh, belum cuba belum tahu, Tyra Bank cakap ok jer laki tinggi nih...aku 180cm, mahu try??

"..aku sangap..aku sangap lubang...." mungkin lubang jamban dia ada problem kot. Nak melepas tak sampai hajat.Budak kecik ok jer membuang dalam pampers kan..

"...orang zaman sekarang pakai tudung sebab nak sembunyikan love bite.." ..ahakz..nenek ko la kot gitu...

Itu antara teknik-teknik promosi yang agak berkesan mengikut kitab Pengurusan Perniagaan subtopik ,Aku Masih Dara., bukan kitab pengurusan jenazah, tak sama ok.

David Teoh cakap, citer ni berunsurkan keagamaan, dan mempunyai mesej-mesej yang berguna. Katanya lah kan? Ala, antara ramai-ramai yang pergi tengok pon, pasti dialog macam kat atas tu lagi senang nak ingat. Ada korang ingat dialog yang tu tak, ala yang ada word 'mazqur' tu? Ada? Ada? Ada kot, tapi tak ramai kan? kan? 

"Mazqur itu adalah pohon ibadah" lah...ha ingat dah? 

"Setitik arak yang kita minum bersamaan 40hari amalan kita tidak diterima oleh Allah.." ..ingat? ingat..bagus..

Hmm..tipikal filem Melayu. Balik balik dengan adegan cam tu la gak. Acu try buat scene beromen betul-betul sampai nampak bontot hitam, baru la real sket. Ini idak, cakapnya macam filem ni berunsurkan keagamaan, tapi setiap scene-scene dalam babak yang agak rabak, bikin burung dalam gerabak tidak senang duduk. Camanalah nak dakwah ngan remaja era Facebook nih, lagi bagi diorang idea nak wat cam dalam citer tu adalah kot.. Tak tahu la aku, kot-kot cara berdakwah diorang memang ngan cara sebegitu. 

Tapi logik akal, memang tak logik. Cuba bayangkan ye..cuba..umpama geng-geng tabligh datang bilik korang, masa tu korang ngan layan blue reramai(umpama je tau...). Diorang bley lak join korang layan tu semua, sampai setel ok(ni pon umpama gak..). Pastu baru nak bagi nasihat, baru nak cakap tengok blue tu haram, beromen tu haram..bla..bla.bla..aurat..bla...bla...bukankah Ustaz Hamdi pernah ajar, "La takrabur zina..."

Pape hal pon..aku respek sama Ahmad Idham. Aku Masih Dara ni kita better sikit daripada Cuti-cuti Cinta haktuih tu, tapi takleh lawan Syurga Cinta woo..Syorgaaa tol tu, ASTRO tayang 35kali, 29kali aku dok tengok....S.A.B.A.R...................

hmm...

Petang tadi kan hujan. Dah tu, dalam hall cam apa jer sejuk..perut lak leh misscall banyak kali mintak diisi. Aku kalo ngah lapar gini, area-area Dcurve ni aku fail sikit nak cari port nak makan. Tak tau nak pilih kedai  makan mana satu, rasa cam sumer nak jer..pelahap!..Sambil layan cik Nunu membebel ntah pape, aku jalan   je ikut rentak perut, sambil anak mata tu biasalah, ushar gadis la, Saya Bukan Gay, Saya OK!. hahaha..


Elok je dia dah abes membebel, aku lak sambung, "Syg syg, dulu-dulu kan, kalu i datang sini ngan awek kan, bila i laparkan, diorang selalunya akan..........bla..bla...bla........bla.........."


See..setel..dah kenyang pon..


Lelaki di luar sana, ini tips, perempuan ni (awek ko las!) pantang dibanding-bandingkan dan biasanya diorang nak lagi up lagi dari ex korang. Percayalah!!
*dulu 5bijik, sekarang dh up 10biji..yeah!!!





Save bajet aku hari nih.....hahahahah...

 

Selamat Mencuba....

17 comments:

Nina Nurziana said...

meatball tu sedap.

tapi.. "aku masih dara'?

baik tunggu raye kot eh?

haha.

ardinihumaira said...

kih3...
kalo pakwe dni banding2kan awek las tuh memang nak kasi lepuk ngan meja makan kot ;p


larikssssss

Green Apel said...

sedapnye meatball..(--"), nampak yang tu je lam entri ne...haha, kebulur betul, ish2 tak senonoh dakwah tu, salah konsep..hehe

azieazah said...

Amboiii 10 bijiks? Tak mo kalah tu, tapi memang sedappppp... tergoda. Meat Ball Black Pepper Sauce, right?

NUNU EERA said...

ni yg nk stat mbebel blik ni.. aieh.....

mummysyafie said...

gi ikea kena layan meat ball. kalau tak pun karipap nya sedap..

betul tu..syurga cinta empatploh kali dah tayang kat tv

Mr. Domo said...

meatball2 2 nmpk sdp...haha~

cek chun said...

kahkahkah. sengal tul pakwe nih.
tip terbael tu :p

..hizamirahim.. said...

haha.
pandai betul hang.
hang tengok cite tu kat wayang ke ?
kagum.
XB

maslinamansor said...

ayat negatif tue senang nak ingat... nanti mesti ramai dok ikut dialog sangap tue.

*amboi... makan meatballs kt ikea... xtahan

- zuriey - said...

macam2 ayat tapi yang mazqur tue baru tahu..word arab eh

maiMOONyet said...

damn! meatball tuh nampak sedap T____T

alien said...

haiya, itu cina cakap ini pilem berunsur keugamaan ka..
haiya~
haiya~
wa teiipuk dahi banyak kali punnnn
suda pinin itu cina cakap agama punnnn

hadoi~

Hazzy Ishak said...

tak berhasrat tengok filem tu

Kaseh NazLieza said...

wah..licin..btol2 lapar ea bro..eheheh

Mummy Hanny said...

ustaz hamdi pun dapat credit jugak? terbaek ah!

cikpia said...

ha ha..... tips bangang nak makan meatballs.....