Tuesday, October 19, 2010

BUKAN SALAH COKLAT- coklat sebabkan rasa berahi?


Ada orang cakap, kalo ko makan coklat banyak, makin banyaklah jerawat ko yg kuar. Yeke? Agak-agak kalo picit jerawat tu, kuar coklat tak? 

Ada orang cakap, makan coklat leh menyebabkan kegemukan. Oh yeah? Ala, kalo makan ikan bilis banyak-banyak (overdose) pon leh jadi tembam, silap-silap leh kena kolestrol tinggi. Pokok pangkalnya, makan tu biarlah berpada-pada.

 Ada gak orang cakap, makan coklat leh rosakkan gigi. Memanglah, kalo dah makan coklat satu bar, then nak tido, tak gosok gigi. Maybe nak simpan rasa coklat tu sampai ke pagi esok. Bangun pagi esok, bukan takat leh telan rasa coklat, tapi tahi-tahi ulat pon leh rasa gak kot. 

Tapi ada tak orang cakap, coklat leh naikkan rasa berahi?..oh..aku pon baru terbaca. Alasan, pada si pemakan coklat, otak akan mengeluarkan candu semulajadi, yang diketahui boleh mengurangkan kesakitan & menimbulkan keseronokan. Glenn Campbell, seorang pakar pemakanan dari Australia mengatakan, " Memakan coklat adalah satu daripada keseronokan dalam kehidupan." 
Tu kata Glen Campel, dengar lak kata Davis. " Coklat  mampu menghubungkan hati ke hati sesuatu pasangan melalui cara yang tidak pernah kita terpikir." O yeke, no wonder la, ada je gurl kasi aku coklat, adakah mereka cuba menghubungkan hatinya ke hati aku? Oh tidak, susah la nak jeling awek lain pasni..hmm..
 Kalo makan coklat ngan marshmellow lak, apa signifikannya ek? Signifikan? APa tu?..hahaha..kalo Datuk Siti Nurhaliza, strawberi coklat kan, marshmellow coklat lak sapa? Faizal Tahir atau Dayang Nurfaizah? eh, apa kaitan dua orang lak nih? Kaitannya, aku tetiba je tringat nachos kat HRC..perut kuberbunyi! gosh!
 Aku tak suka coklat, tapi budak ni suka. Nyampah le, makan coklat mesti ada lekat hitam-hitam kat gigi tu. Comot + tak syuke + tak syuke...hahahahah...tapi saya suka air coklat..
 Iced Choc satu bang! RM3 ajer..tapi rasa dia dah leh cucuk rasa Iced Choc kat CoffeaBean. Membazir je beli kat sana.. hahaha..beli kat sini jer lagi baik..kat sini tu kat mana ek?
hehehe..sori, its over.....:-p

17 comments:

☆ciK mOt☆ said...

saya makan cekelat bila ada...
tapi bukan pemakan yang tegar...lalala...

Miss Fairladyjim said...

tak suka sangat coklat manis, sebab saya dah manis wakakakakkaa..cik nunu you kan dah manis jangan makan coklat2 sangat...nanti kulit u jadi cokelattt....kelatttt plak nanti rasanya...(apa aku duk meraban kat page orang pagi2 sebelum pg bayar saman nie....:p)

- zuriey - said...

sedapnya coklat..lama tak makan coklat

Sesumpah said...

HUAAA coklaatt! dpt murah tak kat sane? uhuk!

Matjoe said...

sedapnya aku tgk

MiszNoRuL said...

i love chocolate..
i duncare la kalau kate makan choc tue leh gumuks, berahi(wat?), kuar jerawat(muka buruk dh)..
sbb biler makan choc hilang skit tensen n stress..

choc itu nikmat.. hahaha

honey amour said...

sedap..tp sakit gigi bila lepas makan coklat :(

Sharinginfoz said...

coklat tak salah, org beli tak salah, org jual tak salah, so aiapa yang salah?

NUNU EERA said...

miss jim: i tau spe yg ckp u manis.. yg kje kat petronas 2 kan..?? die ckp mcm ni.. 'adik manis.. nak isi punuh ka..??' ;p

ejaMaria said...

coklat merangsang hormon kat otak... best ape... jadi gembira... energetic... suke!!!

ardinihumaira said...

dni makan cekelat banyok2 sokmo hahaha

Redbloodsnow said...

haaaa dni sure syorga giler nih...hehhe

.s.o.f.i.a. said...

argh!!!!!!!!!!! sebagai pencinta coklat, aku benci junior aku sebab tak ajak aku pi sama!!!!!!!!! BENCIK!!!!!!!! nak jugak!!!!!

Miss Fairladyjim said...

cik nunu: BUkan petronas lah SHELL la..dia punya kedai Select ada buat promosi coklat Snickers tue kalau isi minyak penuh...dapat beli snickers dengan RM1 sahaja.. i cakap ngan cashier tue tak apalah coklat ni manis sangat.. takkan nak cakap i yang manis sangat kuikuiukuikuiuki..

Hezesuze said...

sgt2 rugi pada sesapa yg tak suke celeket....huhu

syaza kelyza said...

coklat sangat sedap ! nyummy :D

Yatre Hayati said...

hahaha picit jearwwt kuar coklat..