Saturday, September 4, 2010

Malaysian, korang rasa ini melampau tak? Siap ada FB Fuck Malaysia!!!

Maaf jika ada orang cakap JMR cuba mengapi-apikan lagi keadaan. Memang pada awalnya malas nak amik tao, in fact aku pon tak tao apa yang dah jadi ngan puak-puak tak bertamadun Indon yang cuba cari pasal. Kata serumpun, tapi tak beragak. Sangat panas hati bila 3,4 hari dah kecoh, baru aku tengok Jalur Gemilang dibakar mentah-mentah oleh puak-puak BENDERA. Wah..sonoknya korang membakar Jalur Gemilang ek. Tapi takpe, sebab jauh, leh tengok je la sambil memaki hamun di malam bulan Ramadhan. Sikit sebanyak, sebagai rakyat Malaysia, pasti ada rasa 'bengang' bila tengok Jalur Gemilang diperbodohkan oleh puak-puak bodoh ni. Tu aku lah, korang aku tak tao la kan, kot-kot leh senyum lagi. Konsepnya, cam gambar family korang dibakar dan dipijak bulat-bulat depan korang. Apa rasa? 

Lagi sakit hati, bila terjumpa Facebook Fuck Malaysia. Komen lak macam2..leh tahan diorang nih. Canggih juga ye. Rasa-rasakan, kalo la kerajaan Malaysia usir 100% rakyat Indonesia kat Malaysia, diorang ingat diorang leh membangun cam tu jer? Ada hati nak usir rakyat Malaysia daripada Indonesia. Ganyang ke, goyang ye pak?

Nak baca FB tu leh link ke ||SINI|| 

Dah baca? Nak gak tao apa korang rasa..opss hanya rakyat Malaysia ajer ye, rakyat negara lain tak perlu la kot. Sekeh pala tu kang!

16 comments:

MOFASAD said...

kita buat, diorang buat balas buat. sampai bila nak berakhir??

apa punca?

adakah dari sejarah lampau?


damn

ejum said...

memang xpuas hati benda gini..ape yang mereka xpuas hati ntah lar..sedangkan dah tolong macam2 dah..kalau dibiarkan memang parah..boleh jadi perang..


damn it

lionteen said...

mmg melampau la drg ni..
kuang ja gile!

naz said...

jangan melatah. kita harus tenang. dari terus berbalah :)

Sharinginfoz said...

memang sangat teruk, kena ambil tindakan segera

ardinihumaira said...

rasa macam diorang tak sedar diuntung. datang cari rezeki.. kita bagi masuk... tapi diorang kata kita perhambakan diorang. dah diorang sendiri terhegeh2 nak mintak kerja tu wat apa. kalo cemtu haramkan je la warganegara Insonesia daripada jadi kuli. kita bukan nak perhambakan diorang. dah diorag yang mintak keje nak jadi BIBIK dengan BURUH, kan? so what wahai warganegara Indonesia sekalian.. dah la skang diorang wat onar.. duk datang blog Malaysian pastu cakap bodoh. ape halnye ntah... nak gaduh tak tentu hala...

PinQib said...

sabar je lah.. nak wat camne.. nasib kita ..
;9

.s.o.f.i.a. said...

diaorang nie la anjing yang dimaksudkan lam peribahasa melayu MELEPASKAN ANJING TERSEPIT......

darkbatman said...

skg ne ngn fb dh mcm2 keburukan.. ak pun dh terkena ne bro. ade org curi pic n wt fb..tensen je

Eyriqazz said...

memang melampau la camtu bro...

dinsblog said...

ni la dia contoh org yg tak tau berterima kasih...cuba dia kira berapa banyak warga negara diorang duk malaysia nie mencari rezeki?apa yg diorang kutuk2 tu sebenarnya berbalik dekat diorang balik...org malaysia kat sini ok-ok jer...org bagi taik kita bagi bunga.

Lagenda said...

Kita pakat ramai2 lempang depa laju2 nak x? X sedar dek untung..

d said...

tang ne ak risau..cube klau muke ak kuar ngn perkataan cm2? mau polis cr ak sampai lubang cacing.hehe

ezam said...

jangan melenting.jangan dilayan api kemarahan.

api jangan dicurah dengan petrol.

perot yg lapar jangan disumbat dgn makanan buffet.

lek2 dulu....

kolo kita duk sebuk gak nk antor indon balik,sapa plak yg nk keje buat bangunan?????????

mesti ada puncanya..agenda politikus??????dengki???sakit hati???

carik puncanya dan obatilah ia.

NenekPenne said...

dasar tak mengenang budi... eeee tak suka lah... kita ni dah cukup baik tau..diaorang tu..eee tak tau lah nak cakap apa... malaysia ni harmoni datang mereka jer terus jadi huru hara..

qishie said...

selaku salah seorang pelajar msia yang belajar di sana,aku ingin menyampaikan sedikit pandangan aku.

bagi aku memang komen2 dorang melampau. pengetahuan dorang jugak terbatas.contoh pasal kes pembantu rumah kena dera, dorang akan terfikir d whole rakyat dorang yang bekerja di msia terseksa. n pasal budaya, dorang kata kita curi budaya dorang.padahal kita mengetengahkan budaya yang diamalkan oleh rakyat malaysia sendiri yang ada keturunan jawa n so on. luckily, negara india n china lebih matang bila berkata hal budaya.kerana mereka tau di negara msia ada rakyat yang berbangsa cina n india n mereka bebas mengamalkan budaya masing2 n budaya mereka turut diangkat oleh msia. so dari sini, kita dapat lihat apa yang berlaku adalah salah faham. tapi disebabkan ada pihak2 tertentu yang bagaikan mencurah minyak ke dalam api, salah faham ni jadi lebih teruk. atau dengan kata lain, ada pihak yang menyebarkan fitnah.

n bila kita membalas balik dengan cacian or bakar-membakar ni, seolah2 kita pun serupa sahaja. cuma tambah dosa tapi satu benda pun tak selesaikan masalah malah lebih mengeruhkan keadaan.

kami di sana pun, ada yang terkena bahangnya.mereka buat demonstrasi, mereka tahan pelajar malaysia. tapi kami tak menyalak. kami bersabar. kami selesaikan dengan cara diplomatik, lebih matang dan lebih rasional. api dengan api takkan terpadam kepanasan tu. dan Alhamdulillah kami dilepaskan. di satu tempat ni, kami di hina.di perli dengan perkara2 yang kami tahu ianya cuma salah faham, tapi mereka tetap tak mahu menerima.. kami senyum.mereka letih,tiada respons, mereka senyap dan berlalu.

dan satu lagi pesanan buat rakyat malaysia.berhenti down graded kan orang lain.siapalah kita yang bangga sangat dengan diri sendiri? sumbangan apa yang pernah kita beri kepada negara sampai terasa berhak untuk menghina orang lain? kalau hanya kerana ada sesetengah bangsa mereka yang bekerja sebagai orang gaji di sini, mereka mencari rezeki. lebih baik daripada orang pemalas.

kalau kita rasa kita bangsa yang matang, berfikir dan bertindak dengan cara yang matang.