Tuesday, August 31, 2010

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 53..hope terus ada yang ke 153..

MERDEKA!
MERDEKA!
MERDEKA!
Ada orang cakap, laungan 'Merdeka!' kena 3kali, kalo tak, tak sah. Erk? Ok..methodnya kalo nak laung 'merdeka!' kena tiga kali ye. Tak kisahlah kan, janji semangat kemerdekaan tu tetap ada dalam jiwa setiap rakyat Malaysia. 

JMR23 mengucapkan Salam Kemerdekaan kepada semua rakyat Malaysia, tak kiralah bangsa apa, agama apa, kulit warna apa dan rupa bagaimana, kita tetap 1Malaysia. Tapi biasanya setiap tahun, setiap kali hari kemerdekaan, pasti ramai yang tertanya-tanya, merdekakah kita? Tepuk dada tanya selera, mungkin setengah jawapan 'YA' mungkin lain-lain jawapan adalah 'TIDAK'. Dan sejauh mana kualiti kemerdekaan tu, bergantung pada individu.

Sempena Hari Kemerdekaan yang ke-53 ni, diharap Malaysia terus maju dan dimajukan oleh warga Malaysia. Bukannya warga lain ya. Ini tak, bila sahaja bendera Malaysia dibakar, baru nak melatah sayangkan Malaysia. Hakikatnya tak ramai yang mampu kutip sampah bila ternampak di kaki ketika berjalan, tak mampu mengawal pencemaran, tak mampu nak hidup dengan aman tanpa rasa racist, tak mampu berkempen SIFAR buang bayi,tak mampu bertahan setahun tanpa kes ragut, rempit,bunuh sesama orang Malaysia dan banyak lagi la. Takkan aku nak listkan semua lak kan..pape pon, satu hari nanti, harapnya semua ini kita MAMPU laksanakan..amin~

psst : betul ke, tahun depan antara bulan Mei,Jun tahun depan, akan penuh dengan berita kes-kes buang anak. Bukan begitu caranya nak memerdekakan nafsu gelora hati.....

8 comments:

::fadxieza:: said...

merdeka!
merdeka!
merdeka!

ejum said...

MERDEKA MERDEKA!..
slamat mnyambut hari kemerdekaan :)

ardinihumaira said...

salam kemerdekaan ke 53!

nanti kasi dni duit raya... opsss.. salah ucapan. larikksss :D

IxoR@ said...

Merdeka... Merdeka...

MacamaNa sambutan Merdeka pd JMR ??

;)

mamai said...

merdeka dah ker bro....

lionteen said...

merdeka!merdeka!merdeka!

kak ina kl said...

kita tenguk nanti..berapa ramai lagi bayi yang di buang...

PinQib said...

haa. dunia akhir zaman,, beseleaah


Latest entry di:
Hantu wujud atau tak?
Dosa ke tengok orang naked!!!!