Friday, August 20, 2010

Doa dalam Khutbah Jumaat sebenarnya untuk siapa? Lim Guan Eng atau Tuanku Mizan Zainal Abidin. DAULAT TUANKU...

KEPALA BATAS – Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang memprotes penggunaan nama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam doa khutbah kedua solat Jumaat bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin.
Pengerusinya, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, penggunaan nama ketua menteri itu dalam khutbah Jumaat dikesan sejak minggu lepas di beberapa buah masjid sekitar Tasek Gelugor, Permatang Pauh dan Jelutong.
 Berita selanjutnya di KOSMO.

Ermm..dari zaman berzaman, dari aku pernah bersolat Jumaat di kampung orang Asli di Besut, Terengganu, sampailah aku hadiri solat Jumaat di Japan mahupun Korea & beberapa negara lagi, tak pernah lagi meng'amin'kan doa dalam khutbah Jumaat untuk orang yang bukan Islam..

Sambil menggeleng kepala, tanda protes sekiranya berita ini benar & sambil mengangguk kepala tanda mengiyakan kedaifan akal fikiran sesetengah insan walaupun berstatus mulia. Mungkin juga, hukum hakam boleh di'adjust' mengikut persekitaran semasa, di bawah dalil 'diakan pemimpin kita'...sama-sama kita renungkan....

Aku hanya insan biasa & moga di sini bisa dijadikan satu medan perkongsian idea & ilmu...bukan hanya cacian dan makian pada sesuatu pihak....

JMR23.....

7 comments:

najib said...

em,memang pkr mcm tu,masalahnya peminat fanatik pas,semua yang dilakukan oleh pas adalah benar

seimura said...

ish ish, tak tau la apa nak jadi.

Ery Farieha said...

astaga.

mane boleh weh.

huhuhu

Lagenda said...

kan lebih baik mendoakan semua umat islam je?

.s.o.f.i.a. said...

ulang ayat junior : TEPUK DADA TANYA SELERA..... tukar tukar....

TEPUK DADA TANYA IMAN....

mummysyafie said...

macam2 diaorg ni..yang tak boleh, dibolehkan..

Anne Boleyn said...

erk erk.kes ape ni..