Tuesday, August 24, 2010

Bila tiba hari raya..

..makin dekat ngan raya makin banyak lak kes cedera/mati kena mercun.

..tangan putus sebab kena mercun bola la..

..badan parah sebab terkena mercun ketupat la..

..kaki hampir putus sebab terkena mercun katak la..

..muka melecur sebab terkena serpihan mercun papan la..

..mata hampir buta sebab terkena mercun naga la..

..telinga hampir putus sebab terkena mercun roket la..

Tapi perasankah kita, kebanyakan laporan berita yang kat dalam Tv tu cakap, ' mangsa dikatakan cuba membakar mercun yang tiba-tiba meletup..'..camano la mercun tu nak meletup sendiri kalo tidak dibakarnya..lagi mau coverline,mahu salahkan mercun itu juga ye...

15 comments:

ardinihumaira said...

sebab haba dari pencucuh api tu kot. hehe.. tu la saper suh maen

lionteen said...

haah kan...

kalu x org yang bakar,xde la melotop mrcun tu..
huhu

azieazah said...

Kalu dah namanya mercun, sentuh di api, malatop la diaaa...

azieazah said...

Kalu dah namanya mercun, sentuh di api, malatop la diaaa...

maslinamansor said...

Orang larang... nak main gak..!!! itulah akibatnya

ejum said...

haha..betul jgak ek kat brita ckp gitu...bdak2 ni mak bapak xjaga diorang main mercun..dah putus jari baru nak mnyesal..

m.q said...

dh cedera baru nyesal taknak main mercun..huh :(

.s.o.f.i.a. said...

orang lain punya salah, mercun dapat nama..... he he......

psssst, bro balik klantan bawak balik mercun satu lori... mau bikin gempar bandar manjung.... muahahahahha!!!!

Syed Fauzi said...

diorang ni tak tau serik..dah kena baru nak menyesal.. ada sesetengah tu orang tengah bawak kereta pun dia baling mercun kalau nasib tak baik mau ekciden orang lain...

||| PöJìé PööH ||| said...

Itu org cakap cari pasal.. Mak bapak pun 1 hal gi belikan mercun segala kannn!

Love,
PojiePooh Abdullah

mummysyafie said...

dulu main gak mercun..tapi takde la dgr kes camni. or dulu takde liputan sangat

kesian kat budak2 yang terkena mercun tu

Anne Boleyn said...

haha tergelak den baca ayat last tu. " nak jugak salahkan mercun tu" tehee~ betol betol.

NUNU EERA said...

sy nk men bunga api je.. lgi bez..

Lagenda said...

Jln yg plg selamat, JANGAN BELI, JGN MAIN serta JANGAN DEKATI org yang bermain mercun!!

Matjoe said...

mmg akan berlaku, siapa yg malang nasib lerr.