Tuesday, August 17, 2010

Berbuka puasa di bandar pon layan juga...

Salam Ramadhan untuk muslimin & muslimat sumer. Camana dengan pose korang? Ada OK ke ada KO? KO dengan sebab musabab kira ok lagi kan, yang hairannya KO tanpa sebab musabab yang relevan. Mintak dijauhkan la kita semua ngan gejala ponteng puasa ni ek, sedangkan kanak-kanak ini berdaya untuk berpuasa penuh, TIADA ALASAN UNTUK TAK LARAT BERPUASA ye..sekadar peringatan untuk aku&lelaki-lelaki akil baligh di luar sana...
Since puasa pertama aku berkesempatan berbuka puasa bersama famili yang di kampung. Nikmatnya toksah cakap la kalo dapat berbuka ngan famili tersayang. Aku nak citer panjang pon tak tercapai dek nikmat tu, hanya mereka yang merasai saja yang tahu camna nikmat itu.(ayat nak bg jeles...)heheh..Tu pasal terasa kesedihan bila terpaksa pulang ke KL, menyambung perjuangan mencari sesenduk nasi, sedih pasal mengenangkan nikmat berbuka di kampung bersama famili sudah hilang..huh, baru je nak kasi korang lebih jeles....
I thot, berbuka puasa di bandar ni takde nikmatnya. Tersalah itu hanyalah perasaan seseorang yang rindukan kampung. Nah hambek, last Sunday, berbuka bersama famili & kekawan makcik aku di rumah. Dah ngalahkan buffet kat hotel-hotel. Segala macam jenis percik ada. Ada ayam percik, ikan percik, daging percik, nasi kerabu..kueh mueh takyah cakap la. Air terbaek tentulah air bandung soda. Bergelas-gelas leh sedut maa...huhuhuh..layan juga kan berbuka puasa ramai-ramai gini. Hilang sket rindu berbuka di kampung...

Harapnya pasni ada lagi jemputan dari famili-famili lain kat sekitar KL nih. Cukup sebulan, mahu sihat walafiat aku nih. So, berbuka puasa korang camana? Tentu meriah gak kan..meh la kita menghargai setiap detik indah dalam hidup kita, kerana tak mungkin saat2 itu akan kembali lagi pada masa mendatang...

Betol x? 

Ada sesapa nak blanja JMR berbuka hujung minggu nih? Dialu-alukan ye....alhamdulillah....

16 comments:

sI tEDI said...

haiyaaaa ini budak!!
pagi2 sudah letak gambauu makanan dan minuman!

ardinihumaira said...

berbuka dni memang meriah ;)

Bro Framestone said...

bro puasa tahun nie baru dapat berbuka sekali dengan family... cuma dengan family belah sana je belum lagi

maslinamansor said...

Nikmat berbuka di kg memang nikmat walaupun lauknya dibeli kat luar bukan nya dimasak... :)

Nikmat bersama keluarga....

Betul la, turun 3 kg... *ikut penimbang aku...

cik helena said...

jom ahad nih buka sama!

ejum said...

kalau ada lebih2 anto lar kat sini sikit bro..

Matjoe said...

ko laa ajak aku.

cik GULA-gULA said...

sedapnye ayam tu:)hehehe

Lagenda said...

yang paling nikmat berbuka ni sbnrnya, x kisah la kat kmpg ke, kat bandar ke, yang PALING PENTING, bersama keluarga tersayang..tol x?

ezam said...

bila nk buat open house bukak pose?????

hehehe

.o r k e d. said...

ala, lnje tamao. buka same2 mao? rmai2 kn lg meriah :)

lionteen said...

lionteen blum lg sempat buke pose ngn family..
huhu:(

NuNu EeRa said...

alhamdulillah klu mkin sihat..hehe..

Rara said...

wah, banyaknya makanan :D

mummysyafie said...

bila buka ramai2 mmg keseronokkan nya berganda

Eazy Izzuddin said...

pose neh..
terliuh tgk
hehe

sgt besh berbuka ngn family..
=D