Friday, July 2, 2010

Rezeki masing-masing, kubur lain-lain

Wah, title macam takleh blah. Pe kes lak ngan rezeki dan kubur. Sapa kaitan dua term tu takde kaitan. Ade la..Rezeki halal, kubur mesti dingin je kan. Rezeki haram, kompom punya takde beza dok dalam kubur ngan dok dalam waterheater. Menggelegak je panas. Paham?

Tapi, kalo dah dapat rezeki secara halal tu, jangan la bongkak atau riak lak. Siap kutuk-kutuk lagi sesapa yang takda rezeki yang macam awak dapat tu. Tak baik. Silap ribulan, kubur awak pon panas gak, mcm kubur sebelah tu la. Sekadar mengingat je kan. Mungkin dia masih belum mendapat rezekinya lagi. Tuhan kan dah janji sejak azali, rezeki setiap orang ada di mana-mana. Cuma cara meraih rezeki tu belum kena pada point nyer. Kalo dah kena kat lubuk rezeki tu, kompom membuak-buak rezeki dia. Bukan kata saya, tapi kata Tuhan...

Rasanya tak perlu panjang-panjang kot di hari Jumaat, penghulu segala hari ni kan. Pasti ramai yang tak sabar tunggu jam5ptg atau 6petang skang ni kan..Yosh amigos, malam ni Brazil main!!! Motif? Ada kukisah?...

5 comments:

- zuriey - said...

sokong brazil.. rezeki memang da ada cuma kita kna usaha

iza said...

Salam....

tak minat bola =)

kubur memang lain2 tp kalau berjiran pulak, mcm mna ek? agak2 terkena tak bahangnya?

http://azilas.blogspot.com/2010/07/cara-pasang-scroll-pada-list-blog.html

JMR said...

zuriey: heheh..idop brazil!

iza: kalo berjiran, kn la tlg menolong..hidup muafakat..hahaha

maslinamansor said...

comfirm seri dua2... lagi best dua2 tak menang...

Tetiba lak aku... hehehe
Sodih, korea selatan kalah... hhuhu

Anonymous said...

yo soy deprimida ...
Gracias

[url=http://www.fd3la.com/]DingoDogg[/url]