Saturday, July 3, 2010

Mahu memiliki External Hardisk TRANSCEND 500G ?

Hai lagi! Semalam kan, kan Lowyatt kan elok jer setel hal kat kaunter, pusing je belakang, ternampak awek dalam TV tu, Norish Karman. Wow, kecik comel molek. Since aku sorang2 ni, ada chance ajak gi minum kt Food Court bwah tu, pekena white coffea pon layan gak berdua. Elok je nak say Hi, skali ada 5orang lagi kanak-kanak dok follow blakang dia. Rasanya ada sorang tu je anak dia yg sekumpulan 5 tu. Ok.. tak jadi say hi! terus blah lagi better. Huhh..

Ok. Berbalik kepada topik di atas, (ayat takleh blah!), ANDA MAHU MEMILIKI EXTERNAL HARDISK 500G TRANSCEND? .Kompom sumer jawab nak kan. Aku pon nak 5 bijik! Even skang ni dah ada kapasiti lebih drp 1T, 500G tu kira banyak lagi la kan? Cukup untuk memuatkan 83jam HD Quality Video atau 122000 buah lagu, dakpon 244000 keping foto. Ok la tu, tak abes makan untuk setaun kan. 

Yes, aku sudah memilikinya. Anda bila lagi? Anda mahu?.ahakz..Setahu aku, yg spesis ni ada 2kaler je, yg ni ngan yang kaler merah. Redmummy suka la kot kaler merah gitu. Nape aku pilih transcend, takpilih WD ke, Samsung ke, sebab aku tertarik ngan dia nyer ciri-ciri - ONE TOUCH BACKUP, SHOCKPROOF-SLIP RESISTANT. Lagipon memba aku dah pakai, katanya BAGUS bangat. Tak macam EHD lain, yang leh slip bila-bila masa coz body licin kan. Yang jenis ni, body dia covered by rubber, tu yg tak slip tu. 

Tapi yg lagi best, siap ada U.S Military Standard lagi. Dah wat Drop Tested pon. Taktao la diorang test kat mana, maybe kat Iraq, Palestin or kat mana-mana kot. Takat jatuhkan atas tilam, bek tokyah tampal standard tu kan, SIRIM lagi bagus ntah2..
DROP TESTED..dont drop my water face Argentina malam nih!!!

Hah? La korang tunggu cara-cara nak memiliki External Hardisk TRANSCEND 500G ke? Ok, ni tips aku..Act dah lama aku nak menatang ni. Ye la, makcik jiran sebelah pon ada yang 320G, takkan aku nak terus pakai pendrive 4G je kot. Malu la weih. Lagi pon kalo dia oren kan, kan oren semalam menang, peberet team aku tu semalam, sila percaya ye..So, cuba korang bayangkan, sehari korang menabung RM2, sebulan dah RM2x30=RM60...Kalo 4bulan, RM60x4=RM240. See, korang dah ada RM240, harga menda tu RM235 je. Kalo nak cepat lagi, korang menabunglah RM4 sehari, 2bln dah leh beli kan...aiks, naper? Salah ke aku kira?..hikhikhik..

Huh..nape mengeluh? Tol pe aku cakap, mahu memilikinya atau tak ni? Aku pon beli sendiri, bukan FREE tao, kije nak barang free je ye..Hikhikhik...Kalo tak caya ngan tips tu, leh le cuba. Selamat mencuba & selamat beramal ye.....
 Oranje 4 NETHERLANDS..hikhik..

** tak bek marah-marah atau mengeluh di hujung minggu ni. Jumpa malam ni sumer! Germany VS Argentina..YES Germany looserrrrr!!!!

6 comments:

Epul Azimi said...

tak bleh beli lah mende ni,skunk ni tgh menabung sbb nk beli iphone 4g.ehehe

Gieyana said...

igt nk kasi pree ja..sy nk la..kakakaka...aperpon mmg berguna kan ext. harddisk tue..:)

© bLurr said...

235 je? agak murah owh.. aritu aku beli WD 320Gb rm200. alang alang je amek 500gb nyer,.. adehss..

izzahfarhana said...

bro beli kat lowyat area mana?kasi halo halo sama sy.ecehh.haha.nak angkut 2.wink.Yeah kwn2 suma suggest trasceng mmg bagus.

Miss Fairladyjim said...

JMR CEPAT JIM NAK BUAT DROP TEST KAT BAGHDAD!!!

~ ReD ~ said...

mmber2 ramai beli hdisk sebab nak simpan movie..hahaha. xde keje betul


Latest Entry : Edisi Terjah! Layanan Pihak Berkuasa Terhadap Pesalah Bawah Umur Ketika Ditahan Dalam Lokap!