Sunday, June 20, 2010

Kenapa rakyat Malaysia perlu amalkan sikap berkongsi kereta....

Masih ingat Kempen Berkongsi Kenderaan suatu masa dulu? Mungkin strategi berkempen tak betul, dan hasilnya boleh dikatakan adalah satu kempen yang GAGAL. Walaupun sesetengah pihak mengatakan kempen itu berjaya. Berjaya memupuk rakyat Malaysia berkongsi kereta dan mungkin juga bukan takat berkongsi kereta. Ahakz..Bagi aku, kempen itu GAGAL! Malah makin teruk. Mungkinkah kita terlalu ego untuk berkongsi dalam sesuatu hal. Bukan takat kereta yang tayar 4 je kemut untuk dikongsi bersama. Malah, kini masing-masing ego dengan aset sendiri. Kalo takat Kancil nek sorang-sorang ok lagi kan. Tapi kalo Alphard drive sorang-sorang ke tempat kije, agak melebih gak kan. Tapi bagaimana lak dengan gambar di bawah....
 -
 -
 -
 -
 -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Perlu ke tak nak berkongsi troli dengan customer lain? Ego sangatkah dia dengan "kenderaan" sebesar itu, tapi penumpang tersangatlah kecil!!! Betul x aku cakap, Kempen itu FAIL, malah lagi teruk sampai terbawa-bawa ke Carrefour, TESCO, Giant mahupun hypermarket lain. Ahakz....

2 comments:

sI tEDI said...

tapi seriuslah,
aku mmg x suka kongsi kereta.

sbb bila drive sendiri kita bebas mahu ke mana.

satu lagi.
aku x boleh kongsi kereta sebab semua staff kat sini berbangsa cina. aku was2 nak naik kete derang sbb pernah nampak derang bawak anjing jalan2 pakai kete. ha ha ha

okeylah!

aku nak tdo.

sekian!

ezam said...

saya tak suka berkongsi kasih!

**tetiber**