Friday, April 30, 2010

Tersentuh & hiba..kejam sungguh manusia....


First time tengok video ni di si Tedi nyer blog..owh video ni berjaya menyentuh hati kejam aku. Giler sapa yang potong kaki kucing ni.Sekejam-kejam aku tak sampai hati lagi nak potong kaki binatang sekecil dan secumel ini. Ya, memang aku bukan peminat kucing, juga tak suka untuk menjaga mereka, tapi bila tengok video ni rasa sedih gak, tapi takde sampai ngalir air mata. Sekadar peluh je, tu pun sebab berjalan balik dari masjid pas solat Jumaat.. Mungkin akan bertambah gak kasih sayang aku pada kucing lepas ni. Mungkin sekadar mungkin. Nak-nak cik Nunu pon peminat kucing. So, secara tak tersengaja, aku pon kena la jadi peminat gak...wat to do...hehehehe..

Sungguh tabah si kecil ni menjalani rutin harian sebegitu sehingga ke ahir hayat...

11 comments:

lily lotus said...

tak sanggup nak play video tu..boleh

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

ntah2 org yg potong tanagn kucing tu pun dh kudung... jgn men2 dgn kucing oh!!

Ismail Noh said...

Badi sapa yang potong tu..tengok r..tak sanggup nak tengok..

hanie@nisya said...

sanggup bace entry nie tapi tak sanggup nak tekan play...

~ ReD ~ said...

sebbek x leh nk play vklip tu kt opis ni haa... x nak la tgok.. byangkan pun dh sadis T_T

@juera said...

nk nanges ak tgok video ni..kejam nya la krn kucing tu curi ikan sgup dipotongnya kaki kucing tu..kejam nya la..ak ske kucing..x smpai ati nk tgok video ni..lgu plak sedih giler..

MiSs FaiRlaDy JiM said...

suker tgk dia melompat nak pegi makan kat dapur tue..dia jadi kucing luar biasa..macam kengaroo dah..cergas nya dia lepas baik..

c! kecacatannya tak menghalang dia!
dia masih kucing yang sangat comel!
p/s:aku ni macam JMR jugak takada lah suka sangat ngan cat tapi suka tgk jer..tapi mirmo (arnab) kat bawah tue aku jugak yg bagi makan..;)

natsumiDyla said...

sangat sedih! sangat2.
tak boleh nak tengok mata kucing tu. T____T

sI tEDI said...

Syukur Allah beri dia tuan yang baik hati!

NuNu EeRa said...

da brp kali cry da ni.. sbb t'byg2 kt cat ni.. kucing binatang kesayangan Rasulullah..

sophie said...

Kejam giler! sian si kucen nie