Monday, April 5, 2010

My Favourite Sport

:MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA:

OMG! Sudah lama aku tidak bersukan. Since sibuk dengan projek-projek yang boleh dikatakan ntah pape, masa untuk bersukan di petang hari amat terhad. No more soccer, no more jogging. Ops itu outdoor games, memang takde chance la, nak2 skang ni petang-petang selalu je ujan. So, kita beralih kepada indoor game. Skang nih, memang banyak giler indoor game yang boleh dijoin. Cakap je nak apa, futsal, badminton, snooker, bowling dan macam-macam lagi. Aku? Kalo tanya aku time ni, jawapnya, aku akan pilih, kalo tak PSP mungkin aku pilih PS2..hikhikhik..

..series la JMR weih..ok2, aku kan, kalo dibagi badminton ngan bowling, aku akan pilih bowling. Coz badminton skang ni, kalo dengan overweight skang ni, susah nak gerak tangkas, kalo dulu boley la kowt...So, selain daripada PS2, bersukan kat lane bowling le jawapnya. Terer ke tak terer, itu belakang kira.
 Kenapa aku suka bowling? Bagi aku golf ngan bowling tak jauh beza. Selain perlu dibayar dengan harga yang tinggi, dua-dua sukan ini menggunakan bola yang bulat. Berbeza dengan badminton yang menggunakan bulu tangkis. Oit JMR, apa melalut nih. Ok2...Gambar berikut menghuraikan kenapa aku suka bowling.
Bermacam gaya untuk tunjuk skill, asalkan release tensen.
Pengajaran sebelum berbowling, sila pakai longpants kalo dah tao bulu kaki tu takde teknik rebonding.
Lagi best kalo dapat gelak lihat kecundangan kawan-kawan. Hahaha..
I love photography! Di mana-mana pon boley tangkap gambar per?
 See, kan dah cakap, bowling pon macam golf. Leh gak berdiskusi di kelab bowling selain di kelab golf, bersama datuk selaku penasihat utama kelab kanak-kanak riang. Mana tao kot-kot leh dapat sponsor Adidas lak kan.
 Kalah dan menang adat permainan. Yang penting, sapa kalah kita gelak, sapa menang kita puji. Tulah semangat bersukan bagi kami, kanak-kanak riang!
 Nasib kita takde sapa tahu, yang kalah pon dapat hadiah, apatah lagi yang menang, cuma hadiahnya bukan tiket MAS pergi balik ke Melbourne la kan dan juga bukan pakej P1Wimax. Tapi syukur atas kenangan terindah bersama kawan yang tidak ternilai.


Sukan, Sport, Peluh & Sweat adalah amat sinonim. So, kalo dah bersukan secara berkumpulan, pandai-pandai la jaga bau badan ye. Kalo yang tak tao ada bersuka secara berkumpulan, pasti tidak meng'isolate' kan celah ketiaknya sebelum bersukan. Natijahnya, kawan-kawan jadi mangsa. Adidas Action 3 boleh membantu korang daripada dikutuk dan diumpat akibat bau hangit badan korang. Percayalah, with sweat, pasti dikutuk, tapi pasti tidak dikutuk kalo NO SWEAT selepas bersukan dengan Adidas Action 3.







Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

5 comments:

sophie said...

tataw main bowling!!bola berat sgt..hahaha

sI tEDI said...

masa sekolah rendah dulu main badmonton dengan raket tenis.

gila nak patah tangan aku !

messyremo said...

hehe..
jrg main boling sbb asek masuk longkang..
tp klu rase tensen ke..
mmg best ah main boling..

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! said...

main bowling mmg best......:)

NUNU EERA said...

its my feberet 2..;0