Thursday, April 8, 2010

Kami pernah bertaut tali pusat & dia memahami&mengetahui aku..

Semalam, sebelum Project Alpha Season 2 start, semasa aku ngah ushar-ushar kotak di JJ, pedulikan kotak apa, aku dapat call dari my mom,umi. Dia call bersebab. Sebab hati dia rasa macam tak sedap. Dia cakap, dia asik dok pikir or riso pasal aku, JMR. Mungkinkah anak dia dalam masalah? Mungkinkah anak dia dalam situasi pening kepala? Jawapan aku semalam, " Jangan riso, abang ok jer " Aku jawab sebegitu hanya untuk tidak merisaukan dia. Kasih ibu membawa ke syurga, kasih ibu juga menentukan bahgianya kita. Lega aku mendengar nada suara umi yang lega mendengar jawapan positif aku.

Hakikatnya, aku amat not in mood semalam. Bukan moody datang bulan, tapi because of P.R.O.B.L.E.M.O..series, tertekan giler. Idop mati, hancur musnah risiko dia. Wah, cam masalah besar giler kan. Wat to do? Masalah itu adalah masalah aku. Hanya aku yang boley setelkan nya. Berpegang pada prinsip, 'Setiap penyakit pasti ada ubatnya kecuali TUA&MATI', saat by saat, aku cari mood balik. Kesian cik Nunu yang kena drive the whole way. Tarik nafas, hembus nafas..Tara..! No solution yet, tapi aku sukakan semangat baru aku yang tetiba muncul. Semangat untuk mengatasi setiap masalah yang mendatang. Alhamdulillah, aku dapat join Project Alpha Season 2 Launch ngan happy. Happy sebab dapat jumpa blogger2 hebat yang aku nak jumpa dan hepi dapat layan 'KICK ASS'..

Korang, percayalah, setiap masalah pasti ada penyelesaian. Jangan amik jalan mudah dan jangan berputus asa. Yang penting, berusaha, berdoa dan bertawakal..Setiap HambaAllah pasti akan diduga dengan pelbagai dugaan&masalah, terserah pada individu masing-masing untuk menentukan hala tuju dan arah tujuan kamo. 

Terima kasih untuk semua yang memberikan aku senyuman yang indah.
LUV ya'
-JaMaR-

5 comments:

kew_chop said...

yeahh kasih ibu membawa ke syurga..

ezam said...

takde masalah hidop tak ceria

hadapi semua dangan makanan...

eh salah...

hadapi seua dengan senyuman...


chaiyok!!!!chaiok!!!

*tetiber*

[-suziey-] said...

kagum sma kamu..sgt bersemngt utk settlekan mslh even tho xnmpk lg penyelesaian..tp apepn jgn hnya berserah..keep fighting..semua mslh bole diselesaikan..cuma hasil penyelesaian yg menentukan ianya akn membuatkan kita gembira atau tidak..tp ape yg penting mslh settle..

Adlina Husaini said...

meh nak bagi lagi senyuman ^_^

NuNu EeRa said...

bdiam diri or menangis bukan pyelesaian utk mslhkn.. bykkn berdoa semoga semuanya dpermudahkn.. alwaz pray 4 u.. muahx..