Sunday, March 14, 2010

V3 Samseng Jalanan : Wahai Farid Kamil, aku tak berpuas hati ngan filem nih.

Kalo lak aku dapat komen depan2 ngan director V3 Samseng Jalanan, mungkin aku akan kasi 'thumb up' 50saat, then thumb down 10saat. Dan kalo compare ngan jalan citer Adnan Sempit, jauh lagi best Adnan Sempit arahan Ahmad Idham yang penuh ngan lawak-lawak ikut selera aku. Ya, ini hanyalah komen ikot selera JMR ya. Korang aku tak tao la.

Kenapa dan mengapa? Mungkin skrip dah terbest, tapi yang bermasalah buat aku adalah garapan jalan citer dia. Cam takde connection sangat antara satu babak ke satu babak. Dah jadi cam citer 'Lu pikirlah sendir', no wonder Nabil kutuk filem sendiri kan. Mungkin leh bagi muka lagi, sebab Farid Kamil adalah director muda baru, tapi agak takleh bagi muka sebab ini filem ,bukan drama yang petik je switch on TV, trus ada. Ni kena beratur dan beli tiket ma..Frust gak bila dapat tengok citer cam gini, silap lak tak tengok Alice in Wonderland 3D semalam. Hikhikhik..

Tapi aku sangat suka lakonan Lisa Surihani. Cayalah ko sepak telur laki. Tak sangka, ganash gak minah ni. Takleh blah, ganahs dah ganas, tapi nape ko guna nama 'K.A.M.S.A.H' ? Tipikal giler nama tu..takpe, janji ganas...


**giler tak sabar tunggu KL Drift2..jangan wat aku frust lagi k...


8 comments:

FaTiN said...

tak best sgt ke citer tu? *frust haha

kakachan said...

KAMSAH? orang dah rock dah. hehe.
nasib x tgk lagi

deus X machina said...

kalo ko ckp cmtu...
aku pun xnak tgok la
erk888

Sesumpah said...

2 yang leceh tuh citer melayu

tia said...

bukan salah filem melayu,
salah penulis skrip,
pemilihan penulis skrip yang salah serta diorector yang SS punca cerita jadi layu dan cliche',
banyak je cerita melayu yang berkualiti..

Wanie-san said...

xbest???cancel nak g tgk..
kl driff 2 best!

Cath J said...

I ade watch the making wayang v3 ni jugak.. best jugak nak tengok minah ni menganas... lol..

Anonymous said...

I love www.jmr23.com! Here I always find a lot of helpful information for myself. Thanks you for your work.
Webmaster of http://loveepicentre.com and http://movieszone.eu
Best regards