Tuesday, March 16, 2010

Betul ke makan alih2 tempat, akan kahwin ramai??? Mesti Salleh Yakob suka makan alih-alih tempat makan kan?

Katanya:

" Makan banyak tempat tak elok la..nanti kawen banyak"

Jawab aku, tapi dalam hati la:

" Ok la tu..rezeki la dpt kawen banyak.. "

Heheh..itu hanyalah sekadar jawapan gurauan. Gi pon tak tao benda gitu terbukti betul ke idak kan. Kalo nak caye, caye je la. Kalo tak, takde pa pe pon kan. Maybe pesanan orang tua2 dulu je, maklumlah taknak bagi tempat bersepah ngan makanan yang tertumpah. Bukankah sebijik beras itu sama dengan setitik peluh petani? Kan...? Tapi ada sesapa tak tao reason yang utuh lagi kukuh, naper sebenarnya perumpaan camtu tu timbul. Atau mungkin kena tanya Salleh Yakob yang ada isteri ramai, sebelum ni dia suka makan alih-alih tempat ke?

8 comments:

cemomoi said...

ahaaaa... mak malas nak sapu remah nasi yang merata-rata tempat laa

aque said...

hahahaha... nnt try tebiu salleh yakob setuju ngan jawapan cemomoi...

papewpown.. baru disini... salam mesra dari fara...

NUNU EERA said...

klu b'alih dekat2 xpe la kot..
tpi jgn la jauh sgt mcm smlm 2.. ghheee...;D

cik selamah kundang said...

hahahaha...tryla teviu dia.cam klakar plak

@xiM said...

tu lah
selalu dengar orang cakap macam tu
i also dont know what is the real reason behind that..

.s.o.f.i.a. said...

ada ka patut jodoh diletakkan kat tempat makan....??? tapi dulu aku (ker akak? yukks) jaga gak... skang makan jer ikut suka kat mana2... he he.... satu dish 5,6 tempat makan.... =)

Redz da Tsar said...

Aku selalu jugak makan alih tempat... Hehe... Agak-agaknya aku buleh ke kawen ramai... Hehe...

FaTiN said...

aku suka makan alih tempat. adakah itu petanda aku akan dapat banyak bf?

=)