Friday, March 19, 2010

Benjy, son of Azean Irdawaty dilanjutkan tempoh tahanan..kesian JIBEK...

Baca-baca balik kisah saat-saat Azean Irdawati tahu pasal anaknya yang kantoi kes dadah, agak menyayat hati. Kesian pon ada. Sedih pon ada. Tu sumer dugaan bagi dia kot. Tak tau apa hikmah di sebalik kejadian sumer tu. Baca Berita Harian online hari ni punyer cakap tahanan reman ke atas Benjy dilanjutkan selama seminggu lagi. Maybe siasatan ke atasnya masih belum lengkap atau mungkin juga bukti-bukti yang ditemui masih belum cukup. So, bagi aku Benjy ni masih belum didapati bersalah lagi. 

Tak adil untuk umum menyalahkan dia 100% gak walaupun dah terbukti makmal pemprosesan dadah dijumpai dalam rumahnya. Gerun gak bila dengar-dengar cerita dari kawan-kawan, kalo dalam proses siasatan untuk satu-satu kes jenayah di Malaysia ni, penyiasat-penyiasat akan menggunakan macam-macam cara untuk dengar pengakuan dari orang kena tuduh tu, even orang kena tuduh tu tak buat apa-apa. 

Kadang-kadang cara menyoal yang terlalu kasar akan menyebabkan orang kena tuduh tu terpaksa mengaku. Tapi kalo dah tak salah, watpe nak mengaku kan? Tiba-tiba kesian lak bila terbayangkan kalo betul Benjy disoal-siasat dengan cara begitu. Sebab apa? Sebab teringatkan 'JIBEK' dalam drama 'Kerana cintaku Saerah'....

** kesian JIBEK, moga-moga dia tak didapati bersalah....

9 comments:

abcmilo said...

kesian mmg kesian..
tapi ntah...
kalau slh...mmg patut hukum..
kalau tak slh...bagus laa..
sian kat azean jaa

cik syazni said...

5 Sept 2007...1 je aku tpikir, cepatnye mase berlalu (*__*)

Hazzy Ishak said...

kita tunggu je apa keputusannya...

aimila said...

setuju ngan abcmilo. kalo slh mmg patut dihukum. offence di bwh DDA (Dangerous Drugs Act) mmg menggerunkan!! Silap haribulan ke tali gantung!! w/bagaimanapun msh ramai yg tak amik iktibar.

FaTiN said...

tetiba teringat lagu tema cite tu. yg imran ajmain nyanyi. sedihh T_T

aku rasa, benjy terpaksa buat camtu sbb mak dia la

sI tEDI said...

moga keadilan tetap akan ada

Cath J said...

laaa... ko ni.... dah aku kesian... ko tambah pulak ngan wajah c jibek tu.... tambah2 lah kesiannya...

^_^

Sharinginfoz said...

apa-apa pun kita tengoklah nanti....

Kaseh NazLieza said...

semoga fmily jibek kuat mnghadapi dugaan...jibek jg perlu kuat utk hadapi ujian ini...semoga berakhir dgn baik..