Saturday, February 20, 2010

Otak pikir duit je?

Isnin aritu, aku&partner ke K.Terengganu semata-mata untuk 1 discussion yang aku tak arif sangat. Aku excited join skali coz of the big boss masih muda, sempoi, & boley dikatakan berjaya. Kagum ngan hasil kerja dia. Ini hanyalah profil luaran yang aku leh judge b4 jumpa dia. So discussion start kol2 di kafe yang aku sendiri dah lupa namanya.
Ni la bro tu yang aku cakap. Mungkin ada yang mengenalinya kerana 1 kesnya yang dulu. seorang graphic designer, sama je ngan partner aku tu. Cuma yang membezakan diorang berdua adalah, sorang mempunyai pemikiran untuk menghasilkan karya seni yang berkualiti, sorang lagi lak bukan takat karya yang berkualiti, keuntungan yang bakal diperolehi jugak leh tahan tinggi. Baginya, profit is the priority. Kalo org tak pk pnjg, mesti cakap dia ni mata duitan. Tapi tahukah anda, meniaga tanpa untung adalah lagi teruk dari tido sepanjang hari, katanya lah kan. Tu la beza seorang usahawan & seorang karyawan. So, no wonder la bro yang dalam gambar tu dah ada macam-macam walaupun zaman mudanya masih belum berakhir. Wa respek sama lu! Susah nak cari budak melayu muda yang berani berniaga cara bukan melayu berniaga dan juga meniagakan produk berkualiti tinggi cam bukan melayu niagakan.
Aku percaya ramai lagi anak muda Melayu yang boley pergi jauh dalam bidang yang hanya dikuasai oleh bukan Melayu skang nih. 

Best of luck untuk kita semua!


5 comments:

NuNu EeRa said...

graphic designer pny tulisan pun mcm tulisan doctor la..

hisham said...

salam bro...MELAYU BOLEH bro....

Moon BlooDy Spell said...

kita kena buka mata kaum lain.. melayu boleh!!!!!!!!!!!!!!!

MiSs FaiRlaDy JiM said...

no money no talk..u got money u can talk everything

MiSs FaiRlaDy JiM said...

no money no talk..u got money u can talk everything