Tuesday, February 9, 2010

Dari pagi sampai ke malam..

Pagi berkemeje, tekun mengadap 'Tan Sri Datuk Dr Pauzi', mendengar bebelan beliau mengenai innovasi yang makin berkembang di Malaysia. Mata giler tahan mengantuk, tapi aku sabar, sebab itu sumer kan ilmu. Walaupun isi-isi penting yang cuba disampaikan, tidak langsung aku faham. Oo sabar je la..

Lunch di KLCC ngan kwn baik aku dr FP a.k.a.bakal pengantin a.k.a bakal laki adani a.k.a Nazman Mizan. Diskas sikit sebanyak pasal coming wedding dia. Diskas? Maca gelak2 je lebih. Gelak2 but nice. Coz ini citer laki, bukan citer gurl. Hanya laki yang tau citer laki. Beza cuma, aku masih bujang dan dia bakal tamatkan zaman bujang dalam masa 3hari lagi. Gud bye my pren. Ahakz...Soalan yang aku takleh jawap, "Best ke ha kawen nih?" yg ni memang aku fail. Sebab aku taknah kawen. Sia-sia je ko tanya aku.hahaha..lain la kalo tanya McLynn ke, Ain Anwar ke, Leput ke, Juir ke, Azru ke, leh gak diorg bagi jawapan yang bernas, lagi jitu...

Jenuh menunggu cik Nunu, sampaikan tak sedar ketiak mengeluarkan cecair di celahan kemeja. Ya aku tak suka berkemeja. Dan masih konpius, kenapa KL begitu panas. Ya Tuhan. Bersama cik Nunu, bergegas ke ofiz mchek a.k.a peberet aunty aku. Tambah konpius lagi, nape la KL begitu jamm time2 gini. Ya Tuhan.

Setel je amik dokumen & duit 2,3 puloh juta, bergegas ke LowYat. Semata-mata nak activate sim kad brodband. Wahai pekerja Celcom yang berkaitan, kenapa begitu lembap awak buat kije. Kan tak pasal-pasal kena marah ngan cik Nunu, tu belum saya bukak mulut lagi. Cik Nunu sabar ye. Belum setel kt Celcom, moh kita ke NokiaCare@Plaze Imbi, not bad service. Tapi awak sumer masih leh perbaiki kelembapan servis anda ya. Selamat Berjaya. Setel je temujanji di Celcom, ya saya taknak simpan pon register sim kad yang kononnya rosak itu, awak simpan la ye, survey PS2 kt SgWang. Walaupun kini, Wii atau PS3 menjadi kegilaan, tapi cukup la PS2 buat masa sekarang. Coz Ps2 ada cd cetak rompak, Wii & PS3 tak lagi kan, ya, saya menyokong cd PS2 yang 1 RM4 je. Murahkan..RM400 utk satu set, berbaloi la kan? Bayarkan aje, so aku leh blah cepat-cepat dari plaza nih. Kota Damansara itu amat jauh tika waktu jamm gini. Fuhh, seb baik ada Hippo dalam kete cik Nunu, leh gak aku belasah korek lubang idong dia. Damm, jamm giler!!

Elok je sampai kat umah, my kazen yang sambut cik Nunu di pintu. Terkebil-kebil si budak kecik tu tengok akak kt pintu. Katanya, 'Ala, Iyis tak ingat la sapa akak nih'..Oit budak, apa yang nak ingat nye, yg ni 1st time jumpa la, bukan yang sebelum ni ye. Buat kantoi jer..aiehhhh................

** gini ke tulis diari harian, lenguh jari dok taip benda ni weih.....huhuhu

15 comments:

sI tEDI said...

ciknunu,
td deting ada bau pape tak?
ekekekekkee

JMR said...

OMG..
akak,
cik nunu tak kisah bau pe pon...hahahahahahhahaha

NARDtheNERD said...

heee~..pakai la rexona~...kikiki..=))

JMR said...

tak, sy pakai yg amway nyer doed..ok je..

NUNU EERA said...

celcom bb pny hal xpasal2 xleh nk update my blog..aieh..

comel kapel bear ni tpi my hyppo lgi comel kan..?? smpai ade org 2 xnk lps..

.millalara. said...

cecair tu pekat ke cair? haha ;p

yeah.. mensokong cd rm4! huuu~

JMR said...

nunu : u garang sgt kt 'akak' tu tadi...hahaha...hypo kepala besar tu ke?hahahahahah

JMR said...

milla : pekat giler..lagi pekat dr kahak...

Kujie said...

ait.... macam feeling same je

kak jie pun semlm buat repot kepada encik suami gak :p

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

teddybear itu sgt memikat hati :)

mamai said...

berat tugas nie

Kaseh NazLieza said...

diari harian JMR besh ooo....JMR hari kaseh sayang dh dekat xnk ke kuarkan pelaburan sket utk yg tsayang...hehehehe

jualan bunga sempena hari kaseh sayang serendah rm8, tempah sekarang di :

http://kasehnazlieza.blogspot.com/

JMR said...

kujie : heheh..ni bukan report la kak jie..diari..diari..hahahah..

JMR said...

tinie : alamak kak..sy pon taktao mana dpt teddy bear tu...tny cik google ye

Anggerek said...

gelak je bace statement ni hehhehe -> "...Katanya, 'Ala, Iyis tak ingat la sapa akak nih'..Oit budak, apa yang nak ingat nye, yg ni 1st time jumpa la, bukan yang sebelum ni ye. Buat kantoi jer..aiehhhh"

nampak sgt abg sepupu Iyis ni ramai .... hehehhe