Saturday, January 16, 2010

Sedap ke lemak ba*i?? Aku dah cakap, jangan makan....



Trang tung tang..tang tung tung..sayup-sayup aku dengar bunyi kuali dari dapur. Bau pun cam best jer. Aku cam biasa, time cuti, pg2 mmg layan tido ler. Lantak la diorg nak masak per, janji bangun2 dah ada makanan, kata diorg ni sang teruna yang terer masak. Silalah percaya wahai pembaca sumer.

Burp..alhamdulillah..Giler kuat giler bunyi sendawa si Jijul & Ady. Apa la yang korang masak ni erk. Ada lg x? Ke korang dah pelahap sumer? Ok, dengar muka bangun tido aku selamba je ke dapor. Mana tao ada saki baki. Kesian, nasib aku malang, diorang pelicin jer kuali tu. Citss..tapi takpe, diorang masak megi segera jer. APa barang bekpes ngan megi segera weih!!(ayat bengang...)

Atas meja, aku nampak sebungkus megi segera, bukan jenama Mawi World punyer, mahupun bukan Maggi, tapi ini barang imported! Wow, aku kagum dengan kemewahan diorang. Tapi semacam je mee segera ni. Bukan tulisan Cina, tapi tulisan yang aku ada kemampuan nak baca. Ala, takat nak baca karakter utk ingredient tu ley lg la. Aku tertarik dengan satu tulisan, kalo dalam bahasa Jepun, bunyi dia ada unsur2 'butaniku'.............TERBAEK la korang!!!!

ni gambar cik 'buta'

shy2 cat akibat keterlanjuran itu.Tuhan masih terima taubat mu.

So, amacam korang? Tu la, aku dah cakap, nak makan tunjuk kat aku luh. Korang taknak caya kebolehan aku!
Hahahahaharam.........









14 comments:

saypOOL rafhtello said...

beli la mane maggi tu..

JMR said...

mak angkat ady dr JPN kasi:-p

lilcute_girl said...

hahhaa megi vavi ke tu??

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

makan sorg.. tu la kekdahnye..

JMR said...

girl : vavi x vavi la..hahaha

JMR said...

aisumi : diorg makan berdua jer..hampehs..haha..tp seb baik gak..

::cdot the dot:: said...

ha...dah msuk tekak nak buat camne kan..rela kan jek la...

kawie2020 said...

sedap x bende2 haram nih.. hahahhahaha...

adehh.. bleh tanye camtu plak... hahahhahaha... sorry ek..

helena's said...

ish kan senang beli meggi je..

ezam said...

merasa lah makan vavi oink.oink!

Mimie.Candy Cane said...

komen kat bawah komen ezam lagi..huhuhuhuhu...


aihh..selera pulok org yang makan tu ye? kena samak pakai clorox kot.

Kujie said...

tgok tulisan kt bungkusan tu pun gerun nak telan

mamai said...

nie yang malas nak makan magie nie

genny da bomb said...

kalo mak..nmpk je tulisan tak reti baca mmg kompem tak amik..hihihi