Sunday, January 10, 2010

Lepas Church, kini Surau lak..apa Kes nih???Pasni apa la plak kan.....

Panas..panas..panas dan panas..belum g reda ngan isu gereja 'dihancur', rini timbul lak isu surau dibaling batu dan dilempar air kencing. Oit apa kes nih. Sah2 bkn Muslim yang bwt kan. Tapi nape leh jadi gini??Ritu church sapa la yang bwt kan? Takleh idop ni hormat menghormati sket..kan tak pasal2 jadi lagi tragedi 13Mei..Mintak jauh la kan..Penat la nak berkabung2nih, takde kebebasan nak cuci mata kt BTS, takleh la nak layan movie2 terbaru nnt..Kesian la sapa2 yang tak tgk Avatar 3D lg tuh..


SHAH ALAM, Jan 9 (Bernama) -- The glass sliding door of a surau at Taman Menara Maju, Kg Jawa, Klang near here was found broken at about 6am Saturday after a brick was hurled at the surau.

Besides the broken sliding door, there were also stains of liquid in the 13-year-old surau.


Berita selanjutnya di BERNAMA

16 comments:

arc13 said...

bro typo tu church lah =)

sophie said...

aduh2..mnx2 dijawohkan 13 mei tew..ckup2 laa daa..

Redz da Tsar said...

Heh...
Provokasi yang tah dari mana...
Pelik benar~

JMR said...

arc: hehe..tenkiu..seb baik leh edit..

JMR said...

sophie:diorg xde kije kot...

JMR said...

redz : saje diorg bikin propa, maybe ade agenda sblknya..takpon nak alih kes enjin jet ilang..hehehe

PEJUANG KESENIAN EXTREME said...

Bila org menegah penggunaan nama allah kat dalam majalah herald tu,diorang cakap x de sebab mengapa keselamatan dan kenteteraman awam boleh terancam disebabkan hal itu..

Sekarang tengok...mula2 gereja,pastu surau..pasni apa lak...

Amieynna Amin said...

emm.. xleh nak ckp lebih2.. nanti dkatakan perkauman..
siapa yang memulakan?
fikir2 kan..

JMR said...

pke: church tu najib dah luluskan peruntak setgh juta, katanya sbg tanda simpati, kt tgk baper byk surau yg rosak tu dpt..:-)

TOLANIC said...

Cukup lah

JMR said...

amiey : sekdar berkonsi pendapat, tak slh pon kan..hikhikhik

Cik Cookie said...

hurmmm....aku harap gaji aku sebagai kuli xde kaitan.tapi bila nih jd sedikit cuak sebab dikelilingi org yg bukan seagama ngan aku.
hohoho

JMR said...

guna prinsip 1Malaysia cik cookie...:-)

azizan4444 said...

mcm2 bnda berlaku skng...sigh

F I T said...

udah2 le tu..gado pn apa korang dapat..baik gi gado kat iraq ada gk pekdah nya oiii..sini malaysia untuk org aman2 je..adoiiiii

JMR said...

azizan : btol, mcm2 je..

fit : maybe diorg ada agenda utk kepentingan diri sndr kot...