Saturday, January 30, 2010

Kadang Tuhan menduga..

Kadang Tuhan menduga tanpa diduga
Tanpa menyangka natijah di akhirnya
Ucap di bibir, di hati belum tentu sama
Langkah kaki, belum tentu tiba di destinasinya

Sedar atau tak sedar, ramai yang memujuk hati bila berlaku sesuatu musibah, katanya, " Sabarlah, mungkin ada hikmah atas semua yang terjadi" atau pun " Sabarlah, kuatkan semangat " ..

Tapi, sedar atau tak sedar, ramai yang terlupa atau alpa untuk mengingati jiwa yang bersemangat di saat-saat mencapai kegemilangan. 

Bukankah saat-saat ditimpa musibah & jua detik-detik kegemilangan; masing-masing ada hikmah yang tersembunyi? Pesan aku pada hati, gapailah awan tika aku di tanah, pandanglah tanah kala aku di awan.

JMR0210
~dekireba dekiru~

22 comments:

ezam said...

jadilah resmi padi..semakin berisi semakin menunduk....

JMR said...

setuju zam.........

sI tEDI said...

sedang duka nestapa ke?

sI tEDI said...

kaitan celcom broadband dan proton persona ialah.. itu buffered terbaru yg nuffnang bg ari ni!! ekekekekeke

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! said...

yUps ada hIKmaH disebalik kejadiaN ituu..

enyheartsdiamond said...

tuhan syg kita :)

Frodo Baggins said...

terima kasusahan hari ni sama cam masa kita tgh gembira terima kesenangan dulu. keyword nya .. redha

MaizaC'Joe said...

salam

dan jangan lupa pada pelangi yang senantiasa berwarna-warni..... Syukur atas nikmat yg di beri OlehNya..

Amieynna Amin said...

sekuat mana dugaan,
sekuat itulah diri kita..
kerana kita diuji hanya dgn ujian yg mampu kite hadapi...

azlina said...

salam jmr....
sentiasa ingat Allah didalam susah atau senag...redha tanda tabah menghadapi dugaanya..syukur tanda berterimakasih atas pemberiaannya..

kerana apa yg kita benci hari belum tentu buruk untuk kita manakala apa yang kita sukai belum tentu baik untuk kita ...
sesungguhnya Allah maha mengetahui atas segala tiap sesuatu itu.

hisham said...

salam bro...ko sbr la ye...

Mawar Merah said...

Setiap yang berlaku perlu jadi cambuk mendapatkan sesuatu yang lebih baik.
Selamat maju jaya.

Moon Death Spell said...

Tuhan duga kita sebab dia tahu kita tabah

JMR said...

si tedi : takde la..ok jer..sesaje je..hehehe..byk dpt buffer? bak sket leh?

tia said...

tu tandanya tuhan sayang..

♀.รﻨν.♂ said...

suka ayat last kau.
=)

Solehah said...

amin...sentuh langit biru dengan kaki berpijak di bumi..
tp mmg setiap musibah ada hikmahnya , cuma kdg2 saat duka kita tak dpt terima kalimah ni.

kawie2020 said...

itulah roda2 kehidupan dan ikutlah resmi padi kan.. peace..:)

deusXmachina® said...

bersabarlah dengan dogaan Tohan



asal ayat aku cam sinetron indon ni
erk888

sueanne said...

hidup ni perlu bersederhana..
ketika gemilang, jangan la merasa riak..
ketika ditimpa dugaan, jangan la bersusah hati..tempuhinya dengan penuh ketabahan..

saypOOL rafhtello said...

ada hikmahnya kan..

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛