Thursday, January 14, 2010

Itu sumer kije manusia, ketentuan dr Ilahi..

Weih, ko dah jatuh dari tingkat 38 pon, tapi still idop lg? 
Takperlu persoalkan camner sumer tu terjadi. Bagi aku,"Pantang maut sebelum ajal.". Tapi yg ni, aku bukan nak stori pasal maut, sbb tu sumer kije Tuhan&malaikatul maut, just nak share camner berpantang give up sebelum mencuba.

Tak salah pon mencuba merayu untuk permohonan rayuan korang selagi peluang masih ada. Walaupon peluang tipis dan sumer dinafikan dengan alasan 'sistem tak trime', tapi tak salah pon kalo terus mencuba. Coz system dikawal oleh manusia, manusia yg berhati dan berperasaan.

Dengan berkat doa mak bapak, sokongan kawan2 dan yg pasti berkat doa utk diri sendiri, pasti Tuhan dengar luahan hati. Dilembutkan hati PersonInCharge sampai di'successful' kan ko nyer permohonan.

Jadi, amik la peluang yang ntah kali ke brapa ni utk buktikan yg ko dah berubah. Pa pe pon, tahniah drp kami utk kawan kami yang berjaya meneruskan perjuangan yang masih belum selesai....

CTT, saya sudah insap 












8 comments:

~0~ said...

terus berusaha

Razman said...

betul tu..saja ckp cmni wlaupun aku xtaw pe yg btol..

saypOOL rafhtello said...

jatuh bangun bangkit semula..

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

:)
betul

mamai said...

biar ia ketentuan ilahi namun kita masih perlu berusaha....doa mak dan ayah serta rakan-rakan adalah satu sokongan

sI tEDI said...

perjuangan apa yg belums elesai!

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

aku ngah mencuba dapatkan SLR...aku selalu berdoa..agar permudahkan perjalanan aku utk memiliki SLR..
tapi alangkah bahagianya kalau SLR turun dari langit..

Nazz said...

Kenanglah selalu tempat dimana kita jatuh.. supaya kita tak jatuh lagi..