Wednesday, December 23, 2009

Picca 1st & 2nd DAY @highland

FIRST DAY


OTW lepas Simpang Pulai, sempat lagi aunty & kazen2 lain bantai durian orang asli kt tepi jalan sambil tunggu konvoi kete 2bijik lg. Aku lak mmg anti ngn doyan nih. Jgn termuntah dah la nak nek atas tu.


Layan megi hotcup pon jadik la, janji ilang lapar. Bapak jamm yang buat perut lapar giler. Nak beli hotcup megi pon kena beratur gak. peciter nih??


Dipendekkan citer, dlm kol4pm bru sampai kt apartment Puncak Arabella. Aku cam buhsan+penat disebabkan jamm, budak2kecik lain leh la cam bercelebrate dapat pakai sweater. Yela kan, kat KL ko giler nak pakai sweater gini g taman?????


Rehat jap, sempat mandi, terus ke pasar malam, mak aii jamm giler nak sampai sana. Semata2 nak beli sayuran utk wat dinner. Then bdk2 yang cam jakun giler tgk funfair, merengek2 nak masuk funfair. Aiyoo..aku gak yang kena menemannyer. Mak2 budak len ke bahagian sayur, bapak budak ke bhg bundle. Aku? yeah, aku kan single & bujang, so kena la blajar2 jaga kanak2..ok, aku faham...hahahah..
 

Dah tau penakut, lagi masuk umah antu..menjerit2 lak tu..teringin lak aku nak join gak..hikhikh


Yeah, dinner kami utk malam pertama. HOmemade Steamboat..U can eat untill u die!! Giler kenyang. Tapi agak buhsan, coz apartment yang ni takde astro, yang satu lagi ade lak. Bayar sama, tapi kemudahan tak sama..Pe kes nih weih?..aiyoo..nak ajak membe lepak mamak, takde lak kt sini.Last2 layan feeling sampai lebam, then tido...selamat....

haa..ini contoh utk ari pertama. Taken by adik aku, si Ina..Terbaek nyer..baper kali ajar, gini la result dia. Focus point lain lak..tensen tol...hahahahaha


SECOND DAY
Sumpah 2nd day ni, nak g jejalan pon cam bengang je. Situ jamm, sini jamm, ramai lak orang tu, sabar jela. So, kitorg men la singgah mana tempat yang rasa best. Nak cari self-plucking stoberi, mmg haram takkan dapat lak. Petik daun pokok stoberi leh la. hahah..dah namanya musim cuti gini, mmg takkan dapat lak. Cian kt budak2 kecik yang beria-ria nak petik stoberi. Yela, dah dengar citer dr cik ngah, petik stoberi then ngap kt mulut kt belakang dapur.Memang la bley dia wat gitu, coz dia dok Australia, kita kt Malaysia ye anak2..Yang dapat merasa, buah stoberi yang dh di pack, eskem stoberi, jem, dan sewaktu dengannya, janji yang ada stoberi. Agak kalo cicah stoberi ngan budu pon layan gak kan???


 
 
 
 
camner nak wat xtvt selfplucking??nak pluck per?daun? ke anak stoberi?..hahah
 
 
Apa yang menariknyer ek? Kdg2 tak faham aku ngn lawak2 orang yang lagi 'dewasa' dari aku..hahaha..tu psl muka aku cam blur jer..hikhik


tgk la kete beratur kt blakang. nak gerak dari satu tempat ke satu tempat, punya la lama. Nak mkn kt kedai toksah ckp la, penuh manjang. Last2 kitorang bkk gerai tepi jalan, depan sekolah. Takde hal la..hikhik.


UIT, tetiba lak diorang ni smgt nak berjogging ala2 anak itik berjalan. Nak feel sejuk kot. Feel sgt kah?hikhikhik..
 
Aku nak dok sini lak.Sapa sanggup bayarkan sewa erk???..huhuhu


Sejuk ke panas? Tetap simple, short jer..hikhikhik..


Cukup le luh. T upload gambar yang 3rd day. Situ byk sket tempat2 yang dilawati...hikhik


18 comments:

NUNU EERA said...

beznye, cameron..cantik..
bile nk bwk cik nunu plk??
huk2..

sI tEDI said...

cameron cantik kalau org pandai amek gambarnya, he he he

aku g ari tu amek gambau pakai kamera enset jek.. ekekkekkee..

http://myqza.blogspot.com/2009/08/perjalanan-cameron-highlands.html

ekekekekekke...

JMR said...

nunu : cantik sbb tak dirosakkan lg..hikhik..nnt la bwk cik nunu..huhuuh

JMR said...

tedi : cmera nset pon still camera g kan?..heheh..

Wanie-san said...

wa!!sorg lg g cameron!!jeles2!!
chantek lor pic2 2 JMR!!

JMR said...

wanie : kan cuti berganda, tu yang sesak kt jamm..len kali nak g time org kije..huhuhu..tq 4the compliments:-)

saypOOL rafhtello said...

aku pakai 2,3 lapis pun still sejuk lagi.. =)

::alwaniamalini:: said...

stoberi dan budu? layan2 ehehe..
waa memangs eronok tu..tp x sangka lak jem2 bagai..

Ms.Independant said...

Ble la nak sampi camerOn ni.
Cantek je tmpt die! :)

Thanks sbab singgah!
Tapi yg kat shoutbox tu nak ape eh?

atty's said...

beshnya cameron tingat lak memori masa kat sana ..bila nak pegi lagi tah

Cik Cookie said...

aku sentap ngn ko.
sebab ko blh drive walaupun jam.
aku surrender

JMR said...

saypool:lemak ko tak cukup tebal lg kot..hikhik

JMR said...

alwani : haah kan..mmg jem teruk giler..hampehs

JMR said...

ms.indi: mmg cantek..nnt i upload gmbr lain g..

JMR said...

CC : haah..redah je la jamm tu..saje nak tambah g meriah kete atas jalan..hikhik

Paan said...

Banyak sangat gambarnya sampai x tau nak komen yg mana satu...

JMR said...

paan : hahaha..komen2 satu2 la..ade bran?

sophie said...

laaa.ciannye jam mlampaw..sbr jelaa klaw g bercuti jam cmtew lak.