Wednesday, December 30, 2009

Aku suka buli kah??

Kelmarin, had chitchat ngn my kazen, Murni@Nani. Sambil2tunggu tok naik tido pas balik dari umah Abg Bakti(her bro). Topik utama, dia&my bro adalah mangsa buli tika diorg kecik. Of koz la aku lagi besar tika tu. Katanya masa tu umur diorang baru 5, 6 tahun. Aku lak mmg haram tak ingat pape. Biasalah kan, pembuli takkan ingat apa yang dah berlaku, tapi mangsa memang ingat sampai bila-bila. hikhik.
Ceritanya lagi, time2 kecik, kat belakang umah atok, ade sungai yang leh wat mandi manda tika tu(skang dah kotor,xleh wat mandi pon). Since diorang ni kecik tambah2 ngan body si Nani n my bro yang sememangnya kecik, selalo kitorang tolak dua org ni dalam air sungai tu. Diorg nak nek sampan, tapi ktorg mmg kejam, selamber je tolak sambil gelak2 ala2 Johhny Depp Pirates of d Carribean. Plus, time men panjat pokok kt belakang umah atok lak, diorang selalu kena jadi tangga kitorang. Mean kitorg akan pijak bahu diorg utk nek ke dahan pokok. Huh, cam zalim dan tak logik je kan..hahah..naseb korang la..then masa kecik2 gak, si Nani ni slalo kena ketuk pala ngn aku. Tapi abg dia lagi ganas, siap libas tali pinggang kena hidung, tu psl hidungnya agak bengkok sampai skang..hahahaha..opss...sori Nani.
Pembuli kah aku?..hikhik..tapi series, aku tak ingat langsung pasal yang si Nani ni citer. Dengar je lah. Dia pon just bercerita. Takkan berani la dia nak revenge balik kan? Tapi taktao la betol ke idak citer dia nih. Ntah2 dia just khencing jer coz tau aku mmg cepat lupa citer2 time kanak2 kot. Tapi, cam best je dengar cerita time aku kecik2 luh nih. Memang aku tak igt, tapi cerita orang2 yang kenal aku time kecik yang akan mengingatkan aku memori2 tu sumer...

9 comments:

LanaBulu said...

teringat nostalgia lama..JMR

helena's said...

memang,.kalo mangsa memang akan inagt sampai bile2=mangse buli//

░♥si lampu neon♥░ said...

jaat nye ko haha

sI tEDI said...

aku kaki main guli.

buli2. x de!

~0~ said...

ganazznye

atty's said...

hehehe..ganaznya ..

miss izan said...

ish ish ish...
si pembuli jalanan! ;P

saypOOL rafhtello said...

masa kecik lelaki n pompuan same je.. haha

niesz said...

nasib baik buli time dulu kala..if buli skang confirm kene tngkap..haha..