Sunday, October 4, 2009

Up to me..sapa 'ko' utk judge my decision??

Korang selalu dengar tak soalan nih?
" KENAPA KO
'PILIH BRG/DIA/JALAN' NI, KO BIAR BTOL??"

biasa aku akan jawab ngn tanya balik.
"KENAPA?"
then biasanya org tu akan jawab..
"TAKDELA..*yada..yada..yada.."
SO?

Yup, just rasakan yang org yg bertanya tu pon taktao mana yg btol, mana yang salah kot.
Or maybe dia nak cakap keputusan aku salah.
ok, kalo aku salah, tunjukkan mana yg lebih btol.
Aku suka orang tegur aku, tp biarlah berfakta.
Maknanya bila ak menjawab balik, dia akan ada hujah nak suh aku diam.
Takat kata 'weh,salah tu..' tapi taktao mana yang btol, mmg aku tak layan la.

" KENAPA KO PILIH KETE NI, TAK PILIH KETE TU?"
slalo gk dgr.
Tapi org yang tu nah tak terpikir, sapa yang bayar & guna kete tu?
Taste orang lain & juga kemampuan orang lain.
Maybe bg dia, kete tu cantik & affordable utk dia.
Rasanya ko takde hak nak pertikaikan sume tu. iskh..ko ni pon..
" KENAPA KO PILIH AWEK TU, TAK PILIH AWEK NIH?"
kenapa?
Adakah ko rasa awek ko dah 'bagos', so sebagai kawan ko pon nak kawan ko akan dapat awek yg 'bagos' gak?
Sapa ko & dah cukup layak ke ko nak pertikaian kebagosan seseorang awek tu?
Belum tentu..
Jangan terlalu berbangga ngan existing awek.
Takdir Allah & Takdir Cinta.
with a fingertip, anything can change.
Time Changes, People Changes.

" Jangan terlalu menyayangi seseorang, kelak kita akan membencinya."

"Jangan pula terlalu membenci seseorang,kelak kita akan menyayanginya."

Sudah lumrah hidup kan.
Kalo ko tak baik, ko leh jadi baik.
Asalkan ko dah sedar.
Kalo ko susah, ko leh jadi senang.

Asalkan ko berusaha.

Kalo ko gemuk, ko leh kurus.

Asalkan ko jaga diet ko.

Kalo ko gagal, ko leh bangkit&berjaya.

Asalkan ko tak give up.

Kalo ko curang, ko leh setia.

Asalkan ko faham erti jujur&setia.

Kalo ko kuat mengumpat&mengutuk blakang, Ko leh stop it.

Asalkan ko sedar kita sume sama di mataNya.

Kalo ko *yadayadayada, ko leh *yadayadayada.

Asalkan ko *yadayadayada.


heheh..tgk la. baper banyak kalo, tu pon kalo ko kalo..
takde la..btol pe kan?
kdg2 kita lupa,alpa or tak igt, yg kita ni sama je.
Yang bezakannya hanyalah yang dalaman je.
Rambut sama hitam, hati lain.
Cuma kehendak hati je yang berbeda.

Tegurlah aku, kalo aku tak btol.
Kerana setiap manusia taknah terlepas drp melakukan silap&salah.
NOBODY PERFECT.
Aku cuma mengingati utk aku&kalian sumer.



::J.M.R yadayada::


13 comments:

miss oren said...

senang citer jangan amik kisah sangat dengan kata2 orang..

Along25 said...

relax k... manusia leh brkata, tapi dieorang tatau apa reason kita... wat pekak jer... dieorang pun bukan btol sgt

imHepPie said...

bagusla saling tgur mnegur...

BuLaN iTu aKu said...

yang mana baik ambik
yang ,mana buruk buang

TEDDY said...

'aku bukan nabi yang bisa sempurna..
ku tak luput dari dosa..'

jgn tlalu m'percayai seseorang,
kelak kite akn dkhianatinya..

jgn pula terlalu m'curigai seseorang,
kelak kite akn m'nyesal..

cookie devine said...

Jadilaa diri kamoo..

speckurosaklagi said...

yadaa...yadaaayaaa...itu amende....

that call life must goes on bro..
gua pernah rasa apa lu rasa....

JMR said...

miss oren : tak kisah pon..itu hak diorg..
along25: yup, hope diorg sedar diorg pon bkn btol sgt kan?..
im heppie:nobody perfect:-)

JMR said...

teddy : thanx dear for the quote..nice:-)

cookie : JMR adalah JMR..u noe me rite?..

speckurosaklagi: yadayada..tu cam bla.bla.bla..hehheyup,totally..life never stop..just follow the flow..

mummysyafie said...

bukan senang nak memuaskan hati orang lain. takpe..ikut kater hati je. yang penting kiter sendiri bahagia

salam aidilfitri JMR!!

JMR said...

mummyashafie : btol tu kak..smpi kiamt pon diorg tak puas ati gk..

SALAM AIDILFITRI GK!!

jemarisepi said...

Salam..
Jemari sgt setuju..sgtsgt..seyes...
Yang tentu kan buat diri kita adalah kita..
Org lainlain kan...so sker hati kita lah kan...

Tp tu lah kan,kekadang life kita ni banyak tol yg x puashati kan..
bukan kita tapi org lain...kenapa ek..
nagus sgt ker merekamereka...
moh kita pk kan nak..

JMR said...

jemarisepi : hehe..mmg takleh nak pk le..dok pk2 tak dpt jwpn dia pon..hikhikh