Tuesday, October 6, 2009

JANGAN MENCARI TERLALU SEMPURNA Part2

i got a nice comment for today.
by email.

Aku rasa, the best respon utk en3 'JANGAN MENCARI TERLALU SEMPURNA' adalah yang kt bawah nih.

Maybe from the one yg terlalu kenal JMR or maybe bwt2 kenal jer.

"what wrong with u man...come on la, xkan kerana seorang prempuan, kau nak syair macam2... ok.. mungkin kau ingat aku ni belah family aku,, tapi kalau kau nak tahu..kite org x belah sapa2 pun... nak mati kau belah org...bukan stakat masuk jel. neraka pun ye... walaupun aku tahu apa masalah korang, tapi aku rasa tu bukan masalah aku... cuma yang dapat aku simpulkan.. dah xde jodoh kau ngan dia.. so what. ramai lagi pompuan yang lebih baik dari dia kan? aku pun dapat rasa apa yang kau rasa,, tapi kenapa Tuhan duga kau pada tahap dimana kau sayang sangat dengan dia, tiba2 Tuhan tarik macam tu je..why? kadang kite rasa mcm x adil kan?..tapi kau sebenarnye x tahu, apa yang Tuhan telah tetapkan mesti ada hikmahnye, mungkin bukan kerana kau yang teruk, mungkin kerana dia yang teruk,, sapa tahu?.. ye la.. kerana kesilapan kita yang sekali, lenyap semua kebaikan yang kau buat slama ni.. tapi sebenarnye apa yang kite buat pertama skali pada org tu adalah ingatan yang akan dikenang sampai mati, xkira lah perbuatan tu baik atau jahat sekalipun... cuma atas person la dapat menerimanye atau tidak, kau jugak kata no body perfect... dan jangan mencari yang terlalu sempurna... komen aku pasal dia...DIA x mencari yang sempurna,,dia mencari org yang betul2 inginkan dia menjadi suri dalam hati bakal suaminye.. org yang betul2 ingin, merisik, tunang dan berkahwin dengannye.. bukan sekadar mencari teman yang boleh ajak berbual, bercinta, and the end of the day.. kau bukan milik ku.. dia juga xnak menunggu sampai umur 30 baru nak kawin,, dia dah serik nak bercinta lama2,, dia dah banyak pengalaman tu,, dah banyak terluka..dan banyak hati terluka.. nak cari org yang stabil, dan betul2 serius dengannye... yang sanggup datang kerumah berjumpa dengan ibunye... kite x boleh jadi org lain, tapi kite boleh menjadi lebih baik.. bagi aku korang dah xde jodoh, jangan salahkan kau atau dia...."

ok, aku reply balik.

"Come on, its just the article. Nape perlu nak emo??. Biarkan otak berpikir utk tindakan, bukan emosi mengawal keadaan."

Simple, but its just nice. Maybe time ni, diam itu pintar.

So, have a nice day.


::JMRadaakukisah?::

17 comments:

BuLaN iTu aKu said...

for me.. LUVE I SUCKK

JMR said...

not really suck..never give up to have the true love la bro..:-)

cookie devine said...

aku suka article ko.dulu aku cr yg paling sempurna.Bila jumpa dan kenal rapat, aku rs dia yg paling teruk.hohoho...

imHepPie said...

dahla..let by gone be by gone...

JMR said...

cookie : manusia de manusia sempurnas cik pejan oii..biasa la, aku menulis bkn berpuitis or bersyair, tp realitinye mmg ramai gitu kan..bg aku, wateva happened, orang yg paling terok ialah orang yg mengalah sebelum berjuang...so, try harder to get the almost perfect 1..

**weih, bila nak wt gath farisian9600?mg jd PIC leh??

JMR said...

im heppie: hehehe.the past is past..

Cutiesifa said...

tiada siapa yg sempurna di dunia ni..
terimalah diri kita dan si dia seadanya..
pasangan itu kan diciptakan untuk melengkapkan satu sama lain :)

JMR said...

cutiesifa : jadilah sesempurna mungkin..juz for urself..:-)thanx

miEz haNeM said...

jmr:)

selamat pagi..thanks bro!! senyum..ingat tau pesan miez:)

"Come on, its just the article. Nape perlu nak emo??. Biarkan otak berpikir utk tindakan, bukan emosi mengawal keadaan."

suke ayat ni:)
payah la kalo orang baca blog kita..tapi dia yg emo lelebih:)dan lagi bodoh if ada orang2 yang kita tak invite ikut suke hati dia curi2 tgk blog kita:)


hurm..sabar bro!! masih ramai yang mengambil berat perihal kamu:)

JMR said...

miez haniem : thanx a lot..yup, im smiling;-)

"lidah setajam pisau..pena setajam pedang.keyboard setajam apa ek??hikhik"

JMR always sabar lor just like u!!:-)

jemarisepi said...

Salam..
huhhh...betulbetulbetul..
Hanya kita yg tahu sapa kita kan...
Org pandai berkatakata jer,entahentah meroyan nya tahan cipan..
payah kan ngan org nih...pelik pun ader..
So jemari maleh nak cara kata org,huhhh...
Selagi jemari sedar & x koma,jemari akan terus kan life jemari...
Tegur,ditegur tu mmg syonok tp agakgaka si penegur tu...ko perfec ker bagus sgt ker...
ader cermin kat umah tak..???/

JMR said...

jemari : cool gurl..leks2..maybe cermin ade kt umah dia, cuma dia terlupa camne nak guna cermin tu kot...thanx ya fren!!

Anggerek said...

agree with all the comments. cheer up.

semua manusia xkan lari dari make mistake. we learn from mistake. life is our greatest teacher. so, jgn feel down kalo ade pihak yang cube nak attack you. be strong.

you're the one yang boleh pilih either u want to be happy or sebaliknya.

keep praying, xde orang yang boleh memahami kita 100% melainkan DIA. So dlm keadaan susah or senang jgn sesekali kita lupakan-Nya.

Allah knows BEST :)

cookie devine said...

dude,
aku xnah g gathering ngn bdk2 nih.hohoho...

JMR said...

anggerik : of koz la i wanna be a happy boy..yey!thanx for the advice..nice!
im stronger than yesterday.its coz of the people around me..thanx!!

cookie : lor, xnah g ker?..kn pegi tu..hehe..2010 okkey?

Anggerek said...

elooo en jmr: my name is ANGGEREK bukan ANGGERIK (dari cara eja nama bole tahu org tu close ke x ngn i hehehhe) - one of the test la :D

Dorothy Gale said...

aah, btul tu. kadang2 manusia sekeliling kita ni yg buat kita tertekan, tanya macam2, bila kita alami lebih byk kegagalan compare to org lain dia perli2, dulu kaw2 becinta ngan si A, pastu break bercinta ngan B plak, skang ni ngan si C, ko ni memilih sgt kot. kamon la, kita bagi yg terbaik la untuk setiap cinta yg kita ada kan, jadi tak jadi tu urusan Tuhan la kan :)

and btul tu, setiap benda mesti ada hikmah nye, take it positive. jgn pernah give up..all the best in life :)