Saturday, September 26, 2009

S.E.P.I

Hari ni 26Sept2009 bersamaan 7Syawal1430.
Rumah kembali sepi coz anak2 En.Baharudin&Pn.Jamaleah pulang ke tempat perjuangan msg2.
Meneruskan perjuangan yang masih blm selesai.
Adik ke3 JMR ke Maktab K.Trg & 2nd adik balik ke Gifu,Japan.
So,tinggalla yg paling kecik teruskan perjuangan dia.
Cian dia, raya2 tapi tetap pgg buku gak.

Almaklumla PMR dah dekat.Padan muka!haha.

Act today besday adik JMR yg 2nd .

Seb baik ade org igtkan besday dia, sebenarnya dia pon tak igt besday dia arini.

apa da..

Maklumla dok kelamkabut berkemas coz his flight kol750pm dr KB airport.

Pagi dah lesap g kedai spec, amik spec dia tempah 2mggu lepas.

Mak aii rege spec dh cecah RM1k..gilor..

Balik2 dah tghari, so just a simple besday celebration for him.

Umi masakkan nasi ayam peberet.(peberet aku gak..haha)

Then nenek, ayah teh & ayh su dtg say bye to him.

Ya, everybody love him.

Sampaikan adik aku yg ke3 pon jeles ngn dia coz si Ina balik maktab takde sapa say GudBye.
hehehe.
Aku?
Jeles?
mm..takde makna kot.

But im proud of him.
Kdg2 sakit ati gak bila dia kenakan aku.

Act masa kecik luh aku ngan dia slalo gadoh.

Gadoh adik ngn abg camne la kan.

But kitorg slalo fight dlm study&sport.

Ya, kami masing2 wakil negeri k dlm basketball.(it was..)

Great result in PMR&also in SPM.

Tp biasanya dia akan lebih dr aku.

Aku respek dia coz dia berusaha tnpa give up,&struggle sampai dpt apa yg dia nak.

kt JPN, rajin giler wt partime job,smpaikan owner tempat dia kije wt dia as a ank angkat.

kalo nak cakap psl positif thing, i admit baik dia lagi banyak dr abg dia.

hormat dia kt umi ayah better than me.

So no wonder la my parent lagi sayangkan dia(aku rasa le kot..hehe)

Im proud of him, seriously.

From tadika, to PMR, to SPM, got in to matriculation.

then further his diploma @JPN.
then got the degree also from JPN.

Bukan satu perjalanan mudah coz aku tao mcm2 rintangan&kata2 yg terpaksa dia dgr.

Kdg2bila dia taktahan, umi le tempat dia ngadu&minta restu.

Nak decide some decision, umi&ayh gk la tempat dia mtk pendapat luh.

Restu ibu ayah mmg penting..
&he deserved what he got now.

Now he's doing his master's degree in JPN.

what a perfect life.
in age 24, he...
got diploma.
got degree.

got a Honda.

got a home.

got a lot of sophis.gadjets.
& sanggup bg RM kt his parent yg aku rasa kalo aku kije bertahun pon blm mampu aku sanggup bg sebanyak tu.

got a cute GF.
(to shikin, do care my bro as can as u r k)
&the most important is got a good attitude as a good son.
Every year balik raya mesti umi&ayah hapi giler.

&time dia nak fly balik, mst diorg sedih giler..
heheh

Sama le cam skng nih, dia baru je fly td&my mum dah rindukan dia.

In fact, sume org rindukan dia.
HAPPY BIRTHDAY TO YOU.
BEST OF LUCK FOR THE NEXT PHASE.

**esok kat kg nenek ade sambutan raya6..yeah..then bru bertolak balik KL ngn ayah su. Doa JMR selamat dlm perjalanan.amin..........


::J.M.R bye2::

6 comments:

BuLaN iTu aKu said...

wah.. best kamu..
dapat pergi luar negara...
hurm...
nanti bwak saya ye

TEDDY said...

how lucky is u ade adik mcm die..
hepi bezday 2 him, 2..

knockudown said...

rezeki org kite nampak.tapi rezeki kite who noes.work for it n one day ur fam will proud of u too.

JMR said...

bulan : biasa2je,takde best pon..malaysia lg best.
teddy : adik u gk kan..hahaha
knockdown : insyaAllah, im struggling for it:-)tq

imHepPie said...

nak gi jepun gak wuuu

cookie devine said...

Dude, menyesal aku xbajar tol2 dulu.jeles aku ngn adik kamu.