Monday, September 7, 2009

Apa yang ko MAKAN...?


Burp..alhamdulillah..finally..
Rini dpt gk aku melantak ayam penyet.
Melantak ker?..
opss..nope la..
itu namanya berbuka @ iftar at Ayam Penyet Baso kt sunway.
sedap ke x?..boley la..
alhamdulillah..
ermm..
semlm bbuka ngn family kt dmansara..alhamdulillah lg..
kemarin kt mane?..
alhamdulillah..
berbuka kt Otak-otak Place OU..
nice nasi ayam hainan & otak2 yg jenis ntah pape.
&sebelum tu lak berbuka ktner?
yup, join memberz berbuka kt Gombak Station..
lauk2 mcm, paling best kerabu sotong...
alhamdulillah lagi..
Hari sebelum tu(Selasa la..)..katne lak iftar aku?
oo..kt Kayu Ns Kandar K.Damansara..
alhamdulillah lg..murah rezki & sonok dapat berbuka ngn partner.
Partner yang sporting & amat best..
alhamdulillah lagi....

Ayam Penyet Baso Sunway

Kayu Nasi Kandar Dmnsara
Otal-otak Place OU

yup..

Thanx God coz dpt lagi berbuka ngan makanan yang enak2..
Lazat-lazat..makanan yang ko idamkan sblm berbuka..
Makanan yang sedap hingga menjilat jari..
Tak kira la ko makan apa..
mak masak, wife masak ker..tapau kat bazar Ramadhan ke..
kt McD ke, KFC ke, KennyRogers ke, B.K ke, A&W ker..
mapley ke, chinese fud ke, sushi king ker..
buffet Hotel Istana ke, buffet Hotel Royale ke, buffet Hotel Legend ker..
beli makan kt cafe hostel ker, beli makan kat kafe hospital ker, beli makan kt kantin kilang ker...
takpon ko masak sendiri...
janji yang ko makan tu ko suka, tak basi, sedap..paling penting..
pas berbuka tu, ko liat nak solat mgrib & isyak dan terawih..
patot ko bersyukur..

ALHAMDULILLAH DENGAN RAHMAT REZKINYA.





tapi...





ada tak sesaat ko teringat..

ada tak sesaat ko terpikir..

ada tak sesaat ko terkenang..

ada tak sesaat ko tertanya..

apa dia makan?

apa dia minum?

apa dia telan?

apa dia kunyah?

kenyangkah dia?




SAMA-SAMA KITA TENUNG & RENUNG.







::J.M.R syukur::





15 comments:

Heidi Shafiq said...

weh.. keji la.. pic mknan tu wat nafsu mkn aku bertambah.. :P

emm.. aku sokong pe ko nak sampaikan tu.. yg penting perut ni sekadar isi je.. syukur dgn nikmat Tuhan.. xpayah nak berlumba mkn sdp2.. bkn dpt pahala pun mkn best2.. ingat insan yg serba kekurangan..

shippo_yaya said...

isk...jmr....sedap nampak ayam penyek tuh....nak cket...ermmm...melihatkan all the pics jmr ny wat sayer raser sgt bersyukur jadi rakyat malaysia...alhamdulillah...n dilahirkan lam family yg serba sederhana yet perfect..alhamdulillah...

mamai said...

aku makan nasi ajer...so beringat bila kita makan yer tak sebab ramai lg orang yang tak makan

♥ayudeadwish♥ said...

ayam penyet tu minatang ape? ta penah makan pon

JMR said...

shafiq : hahaha..mmg aku nak suh ko tliur pon..nyum2..hikhik

TEDDY said...

untung betul partner u 2 yek dpt mkn yg sedap2..
bkn sje ckup mkn malah tlebih mkn..;p
tqsm..

JMR said...

yup..untung..sampi tlebeh mkn..smpai ade yg ngadu sakit prut+bdn dah naik..pdhal, org mkn, dia pn nk mkn gk..in fact lebih lg..hikhik...mana xnaik bdn cik oii...:-p

neo said...

insaf diri...aku salu makan tak habis..lagi ciput je mesti tak habis...then buang kasi kucing makan..



hurm..

kalau la kita berada kat tempat diroang kan? hurmmm........................

JMR said...

btol tu neo..masa xabes mkn tu, try kt pk, ada lg insan ln yg tak dpt mkn mcm yg kt mkn..so nape kt perlu mbazir??

ayie said...

benarlah seperti yag dikatakan...
orang disana mati kerana x cukup makan...
orang di malaysia mati krn terlebih makan...
baca entri ni teringat lak kata2 ustat jamnur...
kanak2 kat palestin makan apa ketika ni ....
kat malaysia makan x abih leb buang2 lg...

>>belajar bersyukur engan nikmat Allah SWT

JMR said...

ayie : btol tu..kekdg kt tlupa naseb diorg di sana..so, slagi nseb kt ok, blaja la bsyukur..no need nak mbazir2..tol x?

s@yangh@sni said...

tak penah makan ayam penyet tu..
penyet ker penyek weii

kew_chop said...

salam.. lama tak dgr kabar. kawen jgn lupe jemput kami tau. dtg nihon jgn lupe dtg umah.

JMR said...

hasni : penyet bkn, penyek pon bkn..lenyek jer..u must try.
kew_chop : insyaAllah..mybe thn dpn pg sn..

geraugebang said...

tu semua tempat kak gerau suka melantak errr,. makan,baru insaf tengok orang lapor, tak baik cakap melantak.