Thursday, August 20, 2009

T.A.G

Tag dari kuina.kujie2..act aku kureng gemar menjawab tag gini secara public. off record lagi baik kot..tapi layankan aje la utk kali nih.

‘3 sebab -Kenapa aku blog"….. ‘ Why i blog?’


1. 'Aku menulis bukan kerna nama' - instead of tulis diari
Series, dari kecik lagi aku suka menulis. Sejak sekolah rendah g dh ade diari sendiri. Till now,aku ade koleksi diari yang ntah pape. Konsep diari aku bkn cam biasa. Takdenye aku nak catit perjalanan harian, bgun pagi,gosok gigi,bekpes..bla..bla..bla..then tido..Woo itu bkn diari aku. Pompuan leh la nak tulis gitu. Bila gado ngn boipren, berjela2 idea nak ditulis,tp bila hepi,diari dok bawah katil je. Aku?Seminggu skali je aku tulis gaya camtu. Yg lain2,my journal. Apa yang aku rasa aku ada idea bagus,aku catit.Aku rasa nak kutuk orang, aku tulis.Aku rasa nak tulis azam aku, aku write. Aku rasa aku nak tipu orang, aku coret.(senang nak list nama yang patot aku mtk maap time raya..gheghe) Tp tu dulu la..skang ni, dah ganti ngan blog. Fungsi still sama.Konsep masih serupa. Dairi+Journal. Aku adalah aku yang akan menulis ikot nafsu serakah aku kerana aku tao ada yang follow & jadi silent reader JMRblackfinger nih.

2. Entry yang didedikasikan untuk someone
Mcm aku cakap, aku menulis ikot nafsu. Nafsu amarah ke, nafsu jiwang ke. Kalo aku sayang, aku cakap sayang, kalo aku benci, aku cakap benci. Tapi ni dunia blog, sumer bley baca coz blog aku ni takde password k. Aku tidak sekejam yang disangka. So, minda amarah aku tujukan kepada 'dia' yang tidak bernama. Taktao la kot2pasni ilang kawalan nafsu, tetiba direct je aku pampang nama or gambar2 yang leh menjatuhkan maruah 'dia'. Mintak maap awal2 ye. Kalo 'dia' terasa, itu hak dia. Frankly to say ade entry2 aku memang aku tujukan kat 'dia' .N memang dia terasa sbb itu sememangnye 'dia'.
3. Nak join society blogger yg meriah
Yup, aku suka berkawan&aku sayang kawan aku. Kekadang kawan dari cyberworld lg memahami dari kawan dari realityworld. Aku tak kisah pon kawan ngan sesape. Tak kisah la dia lelaki ke, pompuan ke, separuh laki separuh pompuan ke, laki tukar jadik pompuan ke, pompuan tukar jadi laki ke, sume tetap kawan aku. Walaupon ade orang tak suka or maybe jeles dengan sapa aku berkawan. Time changes, people changes rite?. So, Ada J.M.R kisah??


::J.M.R blogger::



**sesape yang nak jawab tag ni, silakan. Anda dialu2kan**



6 comments:

cookie devine said...

ayoyai...nih laa tag paling serius aku jumpa.

MiSs FaiRlaDy JiM said...

i do love writing..but bila gaduh tue..tido dan lupakan jer semua okay..tak payah nak tulis berjela...huhuhuhuuuh=)

JMR said...

jim : ko mmg suka tido kan...:-p
cookie : nnt aku kasi tag yg lagi series ek..:-p

vialentino said...

hi JMR, thanks for the visit and comment...

i did not have perfect life bro....very average and normal life only...

how r u doing?

JMR said...

vialentino : im fine bro..thanx for the visit.

kuIna LadyInRed said...

sorry lambat jenguk.. tenet problem sikit 2 3 hari nie.

BTW terima kasih siapkan.

sememangnya kita ada tujuan tersendiri untuk berblogging tapi matlamat kita sama... memeriahkan alam internet ini, menambah kenalan dan kawan2.