Sunday, August 23, 2009

Iftar Ramadhan Pertamaku

Alhamdulillah..
Setel sudah satu hari di bulan Ramadhan.
Satu permulaan yang baik.
Baik sangat la tu kan.
Pas subuh terus tido sampai kol12pm.
Dah namanya weekend kan, tambah ngan ujan mendinginkan rumah.
Banglo usang sunyi sepi, sampaikan gate semi-auto kami berkunci sampai la kol4.50pm.
Aku nak bertolak balik Damansara, baru lock di'unlock' kan.
Sekurang-kurangnya berkurung kami di banglo papan mengurangkan lagi risiko penolakan benefits puasa berdasarkan kiraan bacaan mata pada benda negatif di luar sana.
Hait..wakarimashitaka??..
@Kota Damansara
Suasana tetap sama cam tahun lepas. Just tambah Yam & amna je join kami.
Sebelum masuk waktu berbuka, bwk my kids(kazen ok!) gi bazar ramadhan kt ngan Shell KD8.
Aku yang pose, korang yang shopping makan lebih2 ye.
Dah tu siap leh makan sambil membeli lagi.
Apa ke hei nyer sumer nih?
Yap, my aunty jarang masak.
Tapi skali dia masak, memang menjilat jari jiran sebelah la beb.
Tomyam seafud, ikan sambal plus ngan budu pure TRG..pergh...
tambah ngan murtabak ayam & kueh yg ntah pape tu.
**hukhuk**
Leh bikin terawikh gue tertunda gini.
Tertunda ke terbatal ke lain citer..Janji niat nak pegi tu ada kan..
hehe..
TAPI
wa pegi la beb!!
P/s : jgn lupa niat pose utk esok lak ye.


::J.M.R 1st day poser::

5 comments:

TEDDY said...

budu VS tempoyak...;p

Heidi Shafiq said...

weh aku jadi imam terawih kt masjid negara mlm ni.. dtg la.. :P

JMR said...

teddy : budu lg best la dear
shafiq : yeke..konfem aku dtg..aku mkmum blakang ko k

damaiinx said...

hi,JMR :)
layan nasik bungkus jer..bro
tpi,awek yg jual tu..cun plak !
biasa..x senyum pun ! pose pose

kelambuharimau said...

paling best sekali time beli belah kat bazaar ramadhan..pastu makan bukanya banyak mane pon,nafsu aje lebih