Saturday, July 18, 2009

KONFLIK

KONFLIK ye bukan cornflake.
Ye, lusa dah nak start hari2 yang maybe memenatkan dan juga menensenkan. Nape aku pk gini, mungkin sbb aku dah selesa ngan situasi skang & masih tak bersedia utk ke situasi yang lebih selesa. Ade lak leh pk gitu kan. Patotnya aku lebih seronok mengharungi cabaran yang ntah2 pape nnt. Yela kan, kalo kita dok ngn robot xpe la gak kan.Sumer boley control. Ini dok main ngan orang(manusia) disekeliling. Rambut sama hitam, Hati lain2 kan.Tak tau apa yang bakal terjadi. Nak puaskan hati sume orang bkn senang, in fact aku dah try giler2, tp ade gk yang xkena. Nobody perfect pe kan?..Hope everything will be GREAT!

I donno how to handle the person yang slalo sgt dok tanya psl apa aku bwt, apa org umah ni bwt. Come on la, aku bkn jenis yang bz body. Nak amik tao ngn apa orang lain bdk2 daily. Plz la. Even ko pangkat lg tinggi dr aku, jangan la bwt perkara yang merimaskan orang lain. Kain sendiri pon xleh nak jaga lelok, ada hati nk jaga tepi kain orang. Camano la nak maju gitu..TOl x?wateva...pape pon yang aku tao, selfconflict: Diluah mati mak, ditelan mati bapak. The best way yang aku rasa is MENDIAMKAN DIRI SEDIAM MUNGKIN.

I donno how to settle the problem bila yang terlibat ngan problem tu, dua2 kawan aku. Masalah gak gini. Of koz la need to settle down cara baik. Tak best la kalo sorg sengsara, sorg buat dek je. Unfair la. Bab psycho problem memg faveret bab aku. Coz tak sume orang yg mampu control mind sesorg dengan jayanya. Tp kesian lak sapa yang dicontrol mindanya dengan psycho sorg lain. "Sabar la erk". Tu je ayat yang aku leh kasi, sbgai kata2 smgt gk utk dia trus bertahan agar tidak terus tertewas. So conclusion dia: BERSABAR DAN TERUS BERSABAR.
**dik, be strong. . ur smile makes my heart in smile even im in stress. im hepi when u r hepi. Trust me, u deserve the better 1. Good luck dear! I'M HERE FOR U.

ALLAH TIDAK AKAN MENGUJI HAMBANYA DENGAN DUGAAN MELAINKAN HAMBANYA ITU BERUPAYA MENGATASI DUGAAN ITU. DIA MAHA MENGETAHUI SEGALANYA.

2 comments:

Anonymous said...

arghhhh..cakap tak serupa bikin...jgn ingat awak tu perfect sgt bro...mcm la aku xtahu apa kau buat!!!kau ni berlagak mcm baik jer,tapi hakikat kau ni lagi teruk dari yang lain.
fuhh..bahaya orang mcm kau ni!!!!!

JMR said...

wow..impressive..ibarat 1 malaikat sedang berbicara menghukum manusia yang sememangnya tidak sempurna. jayzie lina kan?ak bkn berlagak baik tp aku try jadi yang lebih baik, hari ke hari. tak kisah org nak ckp pe pon, coz mmg susah nak puaskan hati sume org. tp aku percaya, ramai lagi yang menyokong tindakan aku. tidak sume org baik trus jadi baik, jahat trus jahat kalo diri sndri tak berupaya nak mengawal diri..thanx for ur comment..ak takkan delete.coz im not a hypocrite.ok?